مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز به کار نهالستان ها‌ی توزیع نهال دارای لیبل در این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - منصور امیریان گفت: چهارنهالستان فعال و دارای مجوز در سطح ۵ هکتار و ۱۵ دکه تهیه و توزیع نهال در شهرستان مرودشت کار توزیع نهال را انجام می‌دهند.

او می‌گوید: متقاضیان نهال باید قبل از خریدنهال از شناسه دار بودن نهال اطمینال حاصل کنند و از خرید نهال از مراکز غیر مجاز، دپو شده و فروشندگان سیار خودداری کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مرودشت؛ نهال‌های تولیدی شامل انواع درختان دانه دار (سیب، به گلابی) و هسته دار‌ها مانند زردآلو، هلو، شلیل و... انار، گردو، توت فرنگی و انواع درختان غیر مثمر مانند زبان گنجشک، سرو، چنار، بید و بید مجنون است.

 امیریان از متقاضیان خرید نهال درخواست کرد: قبل از خرید نهال با کارشناسان جهاد کشاورزی منطقه به منظور قابلیت اراضی زراعی به منظور احداث باغ، انتخاب نوع درخت (گونه و رقم) مشورت کنند.

نهال خریداری شده باید گواهی بهداشت از مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان را داشته باشد و خریداران بایستی در زمان خرید، فاکتور فروش و گواهی تضمین پایه و پیوندک را دریافت و نزد خود نگه دارند.

متقاضیان به منظور تهیه نهال مناسب و آگاهی از آدرس و مکان نهالستان‌های دارای مجوز و مورد تایید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و واحد باغبانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار