طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم می‌شوند قطعه زمینی تعلق می گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است به خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند البته تحت شرایطی، قطعه زمینی به صورت رایگان اعطا کند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی تصویب شد،  در تاریخ ۱۱ آبان  در شورای نگهبان به تصویب رسید و طی نامه ای مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۴ توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

برای اعطای زمین به خانواده‌ها دو شرط اعلام شده یکی اینکه زمین دولتی در منطقه مورد نظر وجود داشته باشد و دوم اینکه خانواده پیش از این هم فرزندی داشته باشند یعنی فرزند تازه متولد شده فرزند سوم خانواده باشد.

براساس ماده۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این زمین به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنان پس از ابلاغ قانون به دنیا بیاید تعلق می‌گیرد.

در متن ماده ۴ این قانون آمده است: به منظور تحقق بند «چ» ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (۲۰۰) مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستا‌ها یا شهر‌های کمتر از پانصدهزار نفر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر به صورت مشترک و بالمناصفه به پدر و مادر، در همان محل بر اساس هزینه آماده سازی فقط برای یکبار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط اعطا نماید و سند مالکیت، پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه، به مالکین تحویل داده می­‌شود.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ۲۴ بهمن در حاشیه جلسه هیئت وزیران، تولد فرزند چهارم را شرط اعطای زمین رایگان اعلام کرده بود اما روز گذشته محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفته زمین رایگان به خانواده‌هایی که فرزند سوم آن‌ها بعد از تصویب و از زمانی که قانون تعالی جمعیت اجرا شده به دنیا آمده باشد تعلق می‌گیرد.

اختلاف در اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر ابهاماتی را در ذهن مخاطبان به وجود آورده است. گرچه متن قانون تولد سومین فرزند را شرط اعطای زمین رایگان می‌داند، اما وزیر راه در اظهارات خود تولد فرزند چهارم را شرط اعطای زمین رایگان به خانواده‌ها اعلام کرده است.

محمود زاده در توضیح این اختلاف در اظهارنظرها گفت: موضوعی که وزیر راه وشهرسازی برای تخصیص زمین رایگان به خانواده‌هایی که فرزند چهارم خود را به دنیا می‌آوردند مربوط به پیشنهاد معاونت زنان ریاست جمهوری بوده و مربوط به هفته گرامیداشت زنان و تکریم خانواده بوده است.

به گفته معاون مسکن و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در قالب این پیشنهاد بانوانی که در هفته تکریم خانواده، فرزند چهارم خود را به دنیا آورده باشند و یا دارای۴ قلو هستند زمین به آن‌ها تخصیص داده می‌شد و این یک طرح ویژه در آن هفته بوده است.

محمود زاده می گوید: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص داده نمی‌شود و تنها در شهر‌هایی با حمعیت زیر ۵۰۰ هزار نفر و غیر کلان شهر به افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از تصویب قانون تعالی جمعیت به دنیا بیاید زمین رایگان تخصیص داده می‌شود.

طبق گفته معاون  وزیر راه و شهرسازی این طرح در شهر‌هایی که دارای زمین دولتی است اجرا می شود و به زودی شرایط متقاضیان در سامانه ثمن بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۲
چرا الکی میگید زمین رایگان بهتر بگید زمین قسطی به ما یه قطعه زمین تپه ای در حاشیه شهر برازجان، پرت ترین جا در برازجان، تعلق گرفته به مبلغ پانصد و پنجاه میلیون تومان که طی ۸ سال بعد از تنفس باید پرداخت کنیم. در صورتی که در برازجان کلی زمین صاف و مسطح و جای بهتر وجود دارد این زمینهای تپه ای که هزینه آماده سازی زیادی نیاز دارد را واگذار کردن.
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۲۲:۲۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
سلام من پنج تا بچه دارم آخریش متولد شهریور1400هستش واقعا ظلمه هیچی بهمون تعلق نگرفته به خدا ماشین نداریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹۳۰۲۱۸۹۰۱۸
۱۲:۱۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
سلام ایا مادرفاقدشناسنامه باشد وفرزندداشته باشد باز هم زمین ویا ماشین تعلق میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
البرزخالدی
۰۴:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
من هنوز برای زمین سبت نام نکردم سبت احوال خودش پیگیری میکنه یانه
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۷:۴۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
خدایی این درست نیست که در حق کسانی که چند فرزند داشتن ظلم بشه خودم الان ۴تا فرزند دارم ۲۵ سالمه هیچوقت هم دولت بهم کمک نکرده الان بچه چهارمم از برج ۵ پارسال هست یعنی ۱۴۰۰ ولی بازم یه قانونی گذاشتین که به ما کمک نمیکنن آخه درست نیست ما که راضی نیستیم خدایا خودت بزرگی کمک من و بچهام باش
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما تضمین به من بده به من که یازده ساله در بیمه ایران مشغول کارم،ماهی ده میلیون به من حقوق بدن ،الان دوتا بچه دارم ،سالی یکی اضاف کنم،با چه پشوانه ای بچه دار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۹:۳۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام با عرض ادب و احترام به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران من فرزند سوم اواخر سال ۱۴۰۰ در برج ۱۲بدنیا آمده خودم مستاجرم و درحال حاضر درآمدانچنانی ندارم از خودم خانه ندارم خواهشن به من کمک کنید با تشکر از
Iran (Islamic Republic of)
نبی الا صادقی
۱۰:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من دارای فرزنده سوم هستم سال ۱۴۰۰ / ۳ / ۶ به دنیا امده زمین تعلق میگیرهلطفا جواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ، من همین الان شهرستان اردبیل پرسیدم ،گفتند همچین دستورالعملی نیامده ،کلا دروغ هست یک تصمیم بزرگی می گیرند همه رو سر کار میزارند گفت برو پشت سرت هم نگاه نکن
Iran (Islamic Republic of)
علی فتح الهی
۰۲:۵۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من داریها چهار فروزنده هستم بدونه خانه و ماشین و بدونه خانه هستم خواهش می کنم کمکم کنی
Iran (Islamic Republic of)
بی سر پناه
۱۶:۳۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام ببخشید من چهارتا فرزند دارم و هیچیم ندارم هرجام میرم برا خونه صحاب خونه ها میگن ب کسی ک چهارتا بچه داره خونه نمیدیم و خیلیم رهن و اجاره خونه گرونه لطفا راهنمایی کنید برا ثبتنام کجا برم
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۲۱:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام پس کی ثبت‌نام شروع میشه. ماروسرکارگذاشتین.
Netherlands
کوشکی
۰۰:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
پس کی این قانون اجرامی شود چرا این دولت هم مثل دولت قبلی فقط حرف اضافه می زند چرا هیچ عملی نداردمن هم بلدم هرحرفی بزنم ولی عملی نداشه باشم
Iran (Islamic Republic of)
موسی اصغرزاده
۰۰:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام من چهار فرزند دارم وپنجمی هم توراهه وبا خانمی ازدواج کردم که دوتا بچه از قبلی داشت یعنی با این بچه ای که داره به دنیا میاد میشه بچه هفتم به جان همین بچه هام نه خونه دارم نه زمین نه ماشین فقط یک کار گر ساده هستم که کرایه خونه نتونستم بدم وچون کسی که بچه زیاد داشته باشه خونه اجاره مکیدن برای همین رفتم روستا می‌شینم وحالت موندم زیر خرج سرویس مدرسه بچه ها وغیره تورو به همون خدای که قبولش دارین کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۲۳:۲۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
اگه راس میگید من خونه زندگی ندارم هیچی ندارم س تا بچه دارم کوچیکه پنج ماهس زمینمو بدید آقا من زمینمو میخام بیان بدید اگه راسته
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام من که 6فرزند دارم پس حالا یکی برای خرجی زندگی به دادمان برسد از مقام بالایی ها تا پایین خودتان نشان دهید تا مردم باور کنند
Iran (Islamic Republic of)
اکرم داوری کرمجوان سومین فرزندم
۲۱:۲۶ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
باسلام خسته نباشید من سومین فرزندم بدنیا اومد واز تهسیلات دولتی هیچ بهرهمند نشودم تولدبچه ام ۴۰۰/۱۰/۱۱میباشد اخه اخه چراباید برای ما ماشین تعلق نگیرد برای دومین فرزند بدنیااوردن ماشین بگیرن چرا
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۰۹:۴۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
سونوگرافی آنومالیها که توسط پزشکان زنان و زایمان برای سلامتی جنین برای زنان باردار تجویز میشود، کمیاب است همسر بند سه مرکز درمانی که دارای سونوگرافی بودند و یک بیمارستان را سوال کرد که گفتند ما انجام نمیدهیم این یعنی قیمت آن غیر واقعی است. اگر مراکز درمانی که این سونو را انجام میدهند سراغ دارید به مادران باردار معرفی کنید. یکی دیگر از مشکلات این سونو این است که باید در هفته های مشخصی از بارداری انجام شود. یعنی زمان انجام مهم است.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۱:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
سازمان حمایت از فرزند آوری باید مراکزدرمانی را که برای کمک به هزینه هایی درمانی زنان باردار که بیمه های پایه و بیمه های تکملی این نوع هزینه ها را پرداخت نمیکنند و این آزمایشات و سونوگرافی ها و قرصهایی که از سوی پزشکان زنان و زایمان برای سلامتی مادر و جنین ضرورت دارند تجویز میکنند را نمیپردازند، بصورت کمکهای مالی بلاعوض پرداخت کند (سلامتی مادر باردار و جنین نوعی عمل پیشگیرانه است و هزینه ناچیز امروز برای پیشگیری در مقابل هزینه های بالا و طولانی مدت آینده یک ضرورت است). ایکاش این سایت قابلیت بارگذاری این نوع مدارک که از سوی بیمه پرداخت نمیشوند را در حمایت از زنان باردار فراهم میکرد تا راهکار مناسب از سوی مقامات این سازمان تصمیمات حمایتی و معرفی مراکز درمانی و بیمارستانها برای کمک به این مادران کمک میکرد.
نکته مهم در حمایت به مادران باردار این است که حاملگی آنها نمیتواند جعلی یا برای گرفتن حمایتهای متقلبانه باشد. بخش بارگذاری اسناد که توسط بیمه ها پرداخت نمیشوند کمک بزرگی به مسئولین و خانواده است.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۱:۲۸ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
بسمه تعالی
ریاست محترم سازمان حمایت از فرزند آوروی
موضوع: حمایتهای دوران بادراری
با توجه به هزینه های لجام گسیخته و بدون قاعده هزینه های درمان و دروان بارداری که تحت پوشش بیمه های قرار نمیگیرند. این نوع هزینه های باید یا توسط پزشکان زنان و زایمان تجویز نشوند و اگر تجویز میشوند باید تحت پوشش بیمه ها قرار گیرد.
در دورانی که هزینه های نوزادانی که مشکل جدیدی مادرزادی دارند و قابلیت پیشگیری ندارند بسیار مهم است. این نوع مشکلات در آزمایشات عربالگری قابل تشخیصی هستند. این تشخص که در آزمایشات گوناگون عربالگری مشخص میشوند کمک بسیار موثری هستند تا پس از به دنیا آمدن جنین از هزینه های بسیاری گزافی که هم خانواده ها متحمل میشوند و هم دولتها باید سهم خود را بدهند، جلوگیری میشود.
در زمانی که از هر سو برای اهداف بلند مدت جمعیتی تبلیغات برای فرزند آوری انجام میشود، باید هزینه های زنان بادار به گونه ای تحت پوش قرار بگیرند تا خانواده ها را از برخورداری از این شرایط خدادادی سرخورده نکنند. مثلا بیمه ها سونوی ان تی که حدود 200 هزارتومان و آزمایش عربالگری که حدود 700 هزار تومان و آزمایش ان تی آی پی که حدود 37000000 هزار تومان هزینمه دارد و معمولا در دوران 11 تا 14 هفتگی بارداری باید انجام شود را پوشش نمیدهند. یعنی ظرف تقریبا یکماه حدود 4600000 هزار تومان بدون احتساب هزنه های جانبی ویزیت، دارو و ایاب و ذهاب را به خانوادهها تحمیل میکند.
البته در طول نسلها خانواده ها در انتظار کمکهای مالی برای فرزند آوری نبوده اند و و اعتقادشان "به هر که دندان دهد نان دهد بود". ولی هزینه های لجام گسیخته و هرج و مرج گونه امروز تمامی واقعیتهای زندگی را تحت تاثیر قرار داده است و بدون کمک از پس این هزینه های اضافه بر هزینه های جاری بسیار مشکل خواهد بود. البته باید علاوه بر این هزینه ها هزینه های بیمارستان زایمان را اضافه کرد. با این وجود است که نباید بیمه ها از تعهدات شانه خالی کنند و شرایط را برای بیمه گذار تنگ و تنگ تر کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
تورا خدا یک قطعه زمین به ما بدهید بنده فرزند چهارم درابان ماه به دنیا اومد ومستاجریم وصاحب خونه هر روز یک چیز ازما میخواهد وساکن اصفهان هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام بنده ۳۰سالمه همسرم ۲۷ سالشه ۳ فرزند دارم اولی ۶سالشه دومی ۳سالشه وفرزندسومم متولد ۲۲/۷/۱۴۰۰میباشد من نه خانه دارم ونه شغل دارم ادم بدهکاری هستم بخاطراینکه شرمنده زنو بچهام نشم خودمو بدهکار مردم کردم خداشاهده جرات گوشی برداشتن ندارم بدشانسی خودمه که شامل این طرحها نمیشم فقط خدا کمکم کنه تا حالا مفت چیزی بهم ندادن ازاین به بعدم نمیدن بچهام تنشون سالم جوایزو بزارید واس خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
بنده ۴ فرزند دارم که کوچکترین آنها یکساله و سومین فرزند هم ۴ ساله است این چه قانونی است که باید فرزند سوم به بالا متولد سالجاری باشد . اگر قانون گذاری میکنید درست قانون گذاری کنید . شرط واگذاری زمین رایگان را داشتن سه فرزند و بیشتر که همسفره خانواده هستند بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
من هم سه فرزند دارم خانه ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
اول که گفتین برای بچه‌ی اول یک میلیون میدین برای بچه‌ی دوم گفتین هیچ کاری نکردین برای بچه‌ی سوم گفتین ۱۵۰ میلیون میدین
خب پس کو اصلا کی گرفته تا حالا ما که حتی صفر هاشم نمیدونیم چندتاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
من سه تا فرزند دارم مستاجرم توی یه خونه‌ی ۵۰ متری زندگی میکنم بابا به زور نفس میکشم توی این خونه فرزند سومم سال ۹۹ به دنیا امده خودمم مریضم نمیتونم یه خونه درست و خسابی برای بچه هام جور کنم اتورو به خدا برسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد‌
۲۲:۲۴ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
شما‌به‌اینا‌که‌تصمیم‌گرفتن‌میگین‌نخبه!؟‌ یعنی‌من‌که‌سه‌تا‌بچه‌دارم‌مستاجرم‌هیچی‌هم‌ندارم‌باید‌برم‌بمیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام من سه تا بچه کوچک دارم بزرگش پنج سالشه.ولی حتی مسکن بهم ندادن چون براشرط پنج سال سکونت بچه بزرگم 26روز از پنج سال کم داشت.زمین هم چون بچه سومم وسطای 99به دنیا اومد بهم نمین
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۲:۴۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
تاچندوقت پیش میگفتن اونهایی که فرزندسومشون ازسال۹۹به بعد بدنیا بیاد ۱۵۰ میلیون وام میدن.زمین۲۰۰متری میدن.یک خودروبدون قرعه کشی به قیمت کارخونه هم میدن.امروز اعلام کردن خوردو به مادرهایی که فرزندشون ازآبان امسال به بعدبدنیا بیاد میدیم یعنی سال۹۹روپیچوندن.حالاهم خبراومده زمین هم به والدین فرزندانی که ازآبان به بعدبدنیا اومدن میدن.حالا فقط مونده وام۱۵۰ میلیونی روهم بپیچونن وبه والدینی که ازآبان امسال به بعدبچه هاشون بدنیا اومده بدن.
خیلی دروغگو وکثیف هستن.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۲۳:۳۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
امروز مراجعه کردم برا ثبت تولد فرزند سومم به اداره اموزش و پرورش ولی به ما گفتن یک سال سنوات به 1400 نمیدن و از 1401 اجرا میشه در صورتی که این قانون شروعش و ابلاغش مربوط به سال 1400 هست و همچنین افزایش 3 برابری حق اولاد را هم اعمال نکردند
Iran (Islamic Republic of)
علی زارعی
۱۷:۳۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام ماهم وضعیت مالی خوبی نداریم ۳تافرزندداریم لطفا برسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
آقا من نمیگم تو هستم ای مردم اینقدر مس و لین را مقصر ندانی من نه حقوق بگیرم نه هم یک کار درست حسابی دارم بچه سوم در راه هست خدا درست میکنه عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
خدایی جوونی دارن به جای بچه سگ وبیرون نگه میدارد چون هر وقت خسته شدن ولش کنن مسیولین خدا از ریشه وردان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام ما دراصفهان زندگی میکنیم ومستاجر نزدیک به پانزده سال وصاحب چهار فرزندم وخانواده کارگری لطفا بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ما تو دهه شصت سال ۶۲می‌رفتیم مدرس اول راهنمایی وه دقیقا شصت نفر تو‌کلاس اول راهنمایی بودیم هر کلاس پنجاه خوردی تا شصت نفر .تا معلم مبموددازرهررنقرریک سووال کند سال تمام میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سیاهی لشکر نیاید به کار
که یک مرد جنگی به از صدهزار
Germany
به زیر ساختارهای لازم و مربوط هم توجه کنید
۱۸:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
به فکر مدرسه و دبیرستان دانشگاه برای انها باشید
به زیر ساختارهای لازم و مربوط هم توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
در جهت حمایت از خانواده به سرپرستان خلنوده های بی خورد. که سه فرزند دارند در قرعه کشی ها

خودرو نمایندگی اقساطی بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
شما یک خودروی خوب که نیاز خانوارهای ایرانی است از آنها دریغ میکنید
آن وقت میخواهید برایتان زاد و‌ولدی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
افزایش جمعیت بدون مطالعه ایران را به سمت کشورهایی مثل بنگلادش و پاکستان و .... خواهد برد یعنی جمعیت فراوان بدون بهداشت و شغل و درآمد مناسب ، در برخی مناطق زادو ولد زیاد هست ولی سطح رفاه و دانش و سواد مردم رشد نداشته است فکر می کنید آینده اینها چه می شود؟ یا قاچاقچی یا اشرار و در خوشبینانه ترین حالت جماعتی فقیر و بدون کار و آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این وعده های پوچ و تو خالی نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این طرح ها نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این وعده های سر خرمن نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این طرح های الکی نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این وعده وعید ها نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این وعده ها نباشید
Netherlands
ناشناس
۰۳:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
سیستانی ها الان کل ایران میخورن چون هر خانواده شون 10 تا فرزند داره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا دهقان
۲۳:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
گول نخورید ..من دوتا پسر ۲۵ و۲۷ ساله دارم هنوز مستاجرم ..وبچه هام شغل ثابت ندارن ..شما جوانای الان رودرک نمیکنید میخواین نسل زیاد کنید مثل اول انقلاب که ما قربانی برنامه ازدیاد جمعیت شدیم وشدیم نسل سوخته ..در۵۰ سالگی ۳۸ پله بالابریم واجاره نشین باشیم ..دروغه همه چیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
همه چیز دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مامتولدشده همین کشوریم حقوق پایین می گیریم نتوانستیم ازدواج کنیم چرا کسی به فکر جمعیت زنده حاضرنیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
تا این دولت برقرار است سه قلو بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اگه کسی وضع مالیش خوبه و خونه و ماشین و هزینه خورد و خوراک و درمان و ایاب و ذهاب برای سه نفر رو تا بیست سال آینده داره بچه دار شه . مسئولیت پذیر باشید. بچه رو بدبخت نکنید. گناه داره. به خاطر چشم و هم چشمی و عصای دست برای فردای خودتون آینده یک نفر رو خراب نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اینکارها فایده نداره ، باید حال دل مردم خوب بشه که متاسفانه شما فقط حال خراب کن هستین ، انرژی رانت فساد و ریا و ربا و دروغ از فضای جامعه بره حال دل خوب میشه و شور و شوق برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دروغ سال، مردم باور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
رقیه هاشمی
۱۵:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
جای تاسف فراوان داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چنان بلایی سر اقتصاد مملکت در آوردید که دیگر خیلی از جوانان میل به ازدواج ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
نمیدونم این عزیزان توی این مملکت نیستند بابا جوانا شغل ندارند پول ندارندکه بتوانند ازدواج کنند بعد شمادم از بچه سوم میزنیدکسای هم که شغل دارند فقط بتوانند شکم خودشونه سیر کنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام به کلان شهرها برای بچه چهارم چی میدن آپارتمان .وام .یا.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
کتک میدن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چرا از یک فررند شروع نمیکنند خیلی ها هستند از بچه دار شدن سر باز میزنند بهتر نیست دولت ازیک فرزند شروع کنه که اون دسته از پدر یا مادری که مخالف بچه دار شدن و خوش گذرانی خودشون هستند دلشون به رحم بیاد و با طرح دولت بچه دار شوند......همیشه اول ماجرا رو باید سنجید کسی که بخاد بچه بدنیا بیاره وقتی ببین با یک فرزند دستش جایی بند نیست چه جوری انتظار داره بچه سوم به دنبا اومد به چه امیدی زمین دار میشه.....
United Arab Emirates
Shamim
۱۴:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه مسئولین ما حرف زیاد میزنن ولی بدون عمل،،، خودمون را مسلمان مینامیم و از همسایه خودمون بیخبریم، خودمون را توی جامعه اسلامی مسئول نهادی یا وزارت‌خانه‌ای میکنیم ولی از بار مسئولیتی که داره بیخبریم ، همه اینا هم به این دلیله که ظاهرا مسلمانیم ولی باطنا بیخبر از خدا و قوانین خدا هستیم..
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۳:۳۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کسایی که قبل این تاریخ بچه دارشدن چرا نمیدن حداقل ازسال۹۰ به این طرف میذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
چون به فکر منافع خودشون هستن نه تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ارزانی در خورد و خوراک مسکن و کار فراهم کنید ۴تا که جای خود دارد ۱۰ تا۱۰ مردم فرزند می اورند بدون دغدغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اولا چرا تبعیض قرار میدن؟!
ثانیا شهرهای زیر پانصدهزار نفر که معمولا شرایط افراد بهتره و زمین هم ارزان تر هست.
اتفاقا آن بیچاره هایی که در کلانشهرها درگیر اقساط و شغل نا مناسب و اجاره های کمرشکن هستند با فرزندان زیاد باید در اولویت دریافت زمین رایگان باشند. این طرح هم مثل بسیاری از طرح ها ابتدا دل مردم را خوش می کند بعد که جزئیات طرح رو می بینیم
دایره طرح اینقدر تضییق شده که عملا شبیه قرعه کشی ایران خودرو میشه ...
بعد هم چنانچه از سوی برخی از کاربران مطرح شد گویا مجانی هم نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این طرح ها نباشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
این هم دروغ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دل به کی خوش کنیم به مسوولان دورغی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کمترین نیاز انسان، هوا، آب و غذای سالمه. اگر این نیازها و در کنارش خدمات و امنیت اجتماعی و ترافیک روان رو بدون اینکه مردم رو دچار محدودیت روزانه و مکانی استفاده از خودروهاشون بکنید، اونوقت مردم برای فرزند آوری دست بکار میشن.
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
میگفتین رایگان میدین؟؟؟ الان پول پس و پیش میخاین!!! ؟؟؟ الان دوباره فکر نکنید زمین خداست به هر ایرانی حداقل یک زمین بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
به جای بچه چهارم و سوم و پنجم برید به مشکلات اقتصادی برسید که همه فکر مهاجرت اند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
قابل توجه کاربران الان به نظر شما مشکل هزینه خوردوخوراک وروزی است که خدا میدهد .....یا مشکل از تربیت وفرهنگ سازی واجرای عدالت اجتماعی است............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
جوانان بیکارند ملت اشتغال پایدار می خواهند چرا به جای زمین سکه نمی دهند به جوانان برای ازدواج و...چون منافع بعضی توش نیست!!!!!¡؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
اینا به دنبال منافع خودشون هستن نه ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
قلی ها اول اقتصاد کشور رو درست کنید بعد به فکر افزایش فرزند آوری با وعده ی سر خرمن زمین باشید
بالفرض هم که زمین دادید خانواده ها باید به بچه های تازه متولد شده چه امکاناتی بدهند خوراک پوشاک و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
زمین تو کویر لوت میدن برن تو بیابون زندگی کنن از خار و علف های اونجا هم تغذیه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
قراربود سهام عدالت جاماندگان روبدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخ از سال 57 خیلی قرار ها بود ولی هیچکدوم عملی نشد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سال 1389 هم به متولدین 89 یک میلیون دادند بعد چند ماه پس گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
آره پس دلخوش به وعده های الکی نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این وعده ها نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
15 میلیون جوان مجرد و انسان بی همسر داریم هیچ کاری براشون نتونستن بکنن که ازدواج کنن میان حرف از بچه چهارم و پنجم میزنن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سربازی اجباری چه شد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
هنوز اجباریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
هیچی هنوز اجباریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
هیچی هنوز اجباری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
زمینها مگر جزو منبع ملی نیستند؟ شما حق واگذاری سلیقه ای ندارید متعلق به کل جامعه هستند . از طرفی دلیل کاهش زاد و ولد کمبود کار و درآمد کافی می باشد و اینکه خانوادهها توان تامین هزینه های اولیه زندگی را هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
متاسفانه تا مشکل مسکن حل نشه همه این طرح ها بی فایده ست
هر چی در میاریم میشه خرج نون و اجاره خونه
حتی زیاد نمیاد بخوایم آورده نهضت ملی مسکن رو تامین کنیم یا قسط هاشو بپردازیم
سال به سالم کرایه ها دو برابر میشه
دو سه شیفته باید کار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
کار کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
برو کار کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
صحبتم با ناشناس 10:50 است
جناب شما که انقدر طرفدار کار هستید کجا را گرفتید که ان طرف بگیرد؟ بنده خدا حرف حق زده، حرف ناحق نزن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس ۱۲:۱۳ چرت نگو !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
ناشناس ۱۲:۱۳ تو کجا رو گرفتی چرت میگی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
منم سه فرزند دارم به سختی زندگیمو می چرخونم انصاف نیست که دولت اینقدر بین بندگان خدا فرق بزاره اگه واقعا مسلمون هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
وقتی 2 نفر ازدواج میکنن نمیذارن بچه دار شن چه برسه به فرزند سوم یا چهارم کل این قانون غلطه تو کشور روسیه به فرزند اول بسته به شهر محل زندگی خونه، آپارتمان یا زمین میدن قابل توجه مسئلان اگه واقعا میخایید حمایت کنید از فرزند اول حمایت کنید با این گرونی و وضع مملکت 1 بچه کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ازدواجت هم اشتباه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
همون ازدواجت هم اشتباه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
از yjcتوقع هست سر تیتر رو روشن بگه اینكه این طرح برای شهری ها نیست.
محمود زاده می گوید: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به افرادی که در کلان شهر‌ها ساکن هستند زمین رایگان تخصیص داده نمی‌شود و تنها در شهر‌هایی با حمعیت زیر ۵۰۰ هزار نفر و غیر کلان شهر به افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از تصویب قانون تعالی جمعیت به دنیا بیاید زمین رایگان تخصیص داده می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
توی کویر لوت زمین میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام
اولاً حق مسکن ( حداقل زمین مسکونی ) باید برای همه اقشار جامعه فراهم باشد و طبق قوانین جمهوری اسلامی حق همه آحاد جامعه است .
ثانیاً مدیران محترم باید فکری به حال اشتغال جوانان عزیز کنند ، وقتی کار نباشد ، پول نیست و وقتی پول نباشد ، حتی اگر زمین هم باشد ، صحبت از مسکن یک طنز غم انگیز است .
ثالثا فرزند پنجم حقیر سال ۹۷ بدنیا آمده است ، حالا چون ملاک اعطای زمین رایگان از تاریخ تصویب این طرح لحاظ شده ، بنابراین من و امثال من که از لحاظ تعداد خیلی زیاد هستیم ، بخاطر اینکه فرزند سوم به بعدمان قبل از تصویب این طرح به دنیا آمده ، باید چکار کنیم ؟!!!!
چه مسخره!!!!!
مسکن که طبق قانون اساسی وظیفه دولت جمهوری اسلامی است تا برای تمام آحاد جامعه ، فراهم نمایند ، با یک سری قوانین مسخره و دست و پا گیر از اجرای آن فرار می کنند .
من با قانون فرزند کمتر زندگی بهتر سی سال پیش مخالف بودم و به لطف خداوند در حال حاضر میزبان پنج امانت خداوند هستم .
و اکنون نیز با قانون فرزند بیشتر زندگی قشنگ تر مخالفم .
به نظر حقیر اگر حکومت های دنیا در سیستم رشد جمعیت مردمشان دخالت نمی کردند ، هرم جمعیتی با چنین آشفتگی روبرو نمی شد .
لطفاً کلام حقیر را به گوش مسولان محترم برسانید .
ما ۸۳ میلیون ایرانی ( همگی )حق بهرمندی از حداقل های زندگی را داریم .
برای فهم بهترتان حداقل های امروز را عرض می کنم :
اول : کار
دوم : مسکن
سوم : خودرو
وقتی انسان حداقل هایش فراهم باشد ، مسلماً به سمت فرزندآوری ، خواهد رفت .
با آرزوی جهانی شاد و عاری از تبعیض و افراطی گری .
دل خوش باشید .
«اللهم عجل لولیک الفرج»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
همون ازدواج کردنت هم اشتباه بود عمو جان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
همون ازدواجت هم اشتباه بود عمو جان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام
اولاً حق مسکن ( حداقل زمین مسکونی ) باید برای همه اقشار جامعه فراهم باشد و طبق قوانین جمهوری اسلامی حق همه آحاد جامعه است .
ثانیاً مدیران محترم باید فکری به حال اشتغال جوانان عزیز کنند ، وقتی کار نباشد ، پول نیست و وقتی پول نباشد ، حتی اگر زمین هم باشد ، صحبت از مسکن یک طنز غم انگیز است .
ثالثا فرزند پنجم حقیر سال ۹۷ بدنیا آمده است ، حالا چون ملاک اعطای زمین رایگان از تاریخ تصویب این طرح لحاظ شده ، بنابراین من و امثال من که از لحاظ تعداد خیلی زیاد هستیم ، بخاطر اینکه فرزند سوم به بعدمان قبل از تصویب این طرح به دنیا آمده ، باید چکار کنیم ؟!!!!
چه مسخره!!!!!
مسکن که طبق قانون اساسی وظیفه دولت جمهوری اسلامی است تا برای تمام آحاد جامعه ، فراهم نمایند ، با یک سری قوانین مسخره و دست و پا گیر از اجرای آن فرار می کنند .
من با قانون فرزند کمتر زندگی بهتر سی سال پیش مخالف بودم و به لطف خداوند در حال حاضر میزبان پنج امانت خداوند هستم .
و اکنون نیز با قانون فرزند بیشتر زندگی قشنگ تر مخالفم .
به نظر حقیر اگر حکومت های دنیا در سیستم رشد جمعیت مردمشان دخالت نمی کردند ، هرم جمعیتی با چنین آشفتگی روبرو نمی شد .
لطفاً کلام حقیر را به گوش مسولان محترم برسانید .
ما ۸۳ میلیون ایرانی ( همگی )حق بهرمندی از حداقل های زندگی را داریم .
برای فهم بهترتان حداقل های امروز را عرض می کنم :
اول : کار
دوم : مسکن
سوم : خودرو
وقتی انسان حداقل هایش فراهم باشد ، مسلماً به سمت فرزندآوری ، خواهد رفت .
با آرزوی جهانی شاد و عاری از تبعیض و افراطی گری .
دل خوش باشید .
«اللهم عجل لولیک الفرج»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
پدر من ۶ تا بچه داره کی بیایم زمینامونو بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
برو کویر لوت اونجا زمین میدن
Iran (Islamic Republic of)
)))))))))(((((((((
۰۸:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
زرشک
این هم از اون دست برنامه های بی هدف این کشور هست هراز چند گاهی روی یه موضوعی موج سواری میکنند بعد هم باید در زباله دان تاریخ دنبالش گشت چیزی که اعیان هست حرف زدن خیلی اسانتر از عمل کردن ان هست
شفافیت ارا چی شد مردم به این نمایندگان رای دادند تا شفافیت ارا تصویب بشود از زمان شروع مجلس چند ماه گذشته ولی از این شفافیت ارا خبری نشد که نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
همش حرف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
بسیارعالی فقط به خانواده هایی که قبلابچه سوم وچهارم وپنجم هم متولدشده بدید.اونام حق دارندممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
بیا برو عمو دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
داروهای درمان ناباروری شاید کلا بیست قلم هم نشن . اونها رو توی لیست داروهای بیمه ای قرار بدین خییییلی گرونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دلخوش به این مقدار نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ازدواج و فرزنداوری چیز شخصی ایه
مگه زمین مال شماست که به هرکس بخواید بدین؟
زمین حق همه مردمه ...خدا بهمون داده شما غصبش کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
درسته جنگ اقتصادی دشمنه ولی ظلم شما در تفاوت گذاشتن بین خانواده ها و فرزندانشون داره بیداد میکنه
-
مهلا
۰۸:۱۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
آخه یکی نیست به این مدیر کل بنیاد مسکن بگه تو حرفت اصلا ارزش داره که باز از این قولها میدی. الان 8 ماهه که قانون وام 200 میلیونی روستایی به تصویب رسوندی ولی هنوز اجرا نکردی . فقط وعده و وعده خودتون از رو نرفتین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
فقط وعده های پوچ و تو خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
لطفاً حرف نزنید و عمل کنید تا شما را باور کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
من یک بچه دارم تو خرجش موندم با این طرحهای مسخره تون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
تو اصلا نباید ازدواج میکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
بريد پيكارتون بابا دلتون خوشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
دیگه کسی گول نمی خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام در رابطه با حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیشنهاد ساده دارم مسوولین چرا از یه حمایت ساده تر نا اگاهند به جای اینهمه الک بردن و آوردنها تو مجلس مثلا خونه بدیم زمین بدیم بابا جوون بیکار و بی سرمایه به چه کارش میاد خونه و ازدواج به راهکار اصلی اصلی فکر کنن کم هزینه تر و راهبردی تر و اونهم اینکه به هر جوون بالای بیست سال چه دختر و چه پسر تا اشتغتالش حداقل سه میلیون پرداخت کنن از محل هوشمند سازی یارانه ها حتی کار هم ایجاد نکنن انقلابی تو حل مشکلات ایجاد میشه که بعد از اشتغال سه میلیونو قطع کنن من چهل سالمه تو این اقتصاد شیش بار ورشکسته شدم نمیتونم ازدواج کنم تنها خدماتی که از کشورم دریافت کردم صدور شناسنامه ام چهل سال پیش بوده حاضرم با همین سه میلیون طرفین برا کشورم ده تا فرزند بیارم و به کار فرزند اوری مشغول شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
مسخره بازی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
به جای دادن زمین رایگان به فرزند چهارم به تحصیل کرده ها زمین رایگان بدهید یا کار برایشان ایجاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
عالیمقامان برا رفع مشکلات معیشت مردم اصلا خواب و خوراک ندارن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
حرف زیاد میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
همش حرف
۱۲
آخرین اخبار