اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز تا اوایل دوشنبه این هفته در استان هشدار نارنجی صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - هواشناسی اصفهان امروز با صدور اطلاعیه‌ای از بارش برف و باران، گاهی وزش شدید باد موقتی، شکل گیری کولاک برف در مناطق مستعد، مه آلودگی و کاهش دید از اواخر امروز تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غرب، جنوب استان (بویژه مناطق مرتفع و همجوار با استان‌های مجاور) خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، کاهش دید به سبب مه آلودگی، اختلال در مسیر‌های مواصلاتی به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و چهارمحال و بختیاری بواسطه بارش برف و لغزندگی وجود دارد.

در این اطلاعیه توصیه شده است تا ضمن احتیاط لازم در هنگام تردد و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، نسبت به تجهیز خودرو‌ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با برف روبی اقدام کنند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌ها در غرب استان از بعداز ظهر امروز آغاز خواهد شد و برای فردا و روز دوشنبه فعالیت سامانه تقویت می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان می‌گویدبارش‌ها فردا در بیشتر نقاط استان ادامه خواهد داشت و بارندگی در کلانشهر اصفهان هم حدود پنج میلی متر پیش بینی شده است.

بارش در مناطق غربی و ارتفاعات استان بیشتر به‌صورت برف خواهد بود.

به گفته او هم اکنون آسمان در سطح استان قسمتی تا نیمه ابری است و غبار صبحگاهی در زرین شهر و نجف آباد گزارش شده است و شاخص الودگی هوا هم در شرایط سالم قرار دارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای صبح امروز شهر اصفهان پنج درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته ۲ درجه گرم‌تر شده است.

خوروبیابانک با دمای ۱۸ و بویین میاندشت با دمای منفی ۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار