خسروشاهی، درخواست کننده مجوز برای کارگاه بسته بندی چای بیش از دو سال است که منتظر تائید از سازمان استاندارد است.

باشگاه خبرنگاران جوان - ۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست. قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده اند. در این گزارش، گفت و گویی با یکی از کارآفرینانی را می خوانید که سنگ اندازی های دستگاه ها به نوعی مانع کارش شده اند.

علیرضا خسروشاهی درخواست کننده مجوز برای کارگاه بسته بندی چای داخلی گفت: برای راه اندازی این کارگاه دو سال و نیم پیش، اقدام کردم و پروانه راه اندازی بسته بندی چای داخلی را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کردم و به تائید وزارت جهاد کشاورزی رسید. یعنی تائید این دو وزارتخانه را برای راه اندازی گرفتم.

سپس به سازمان بهداشت مراجعه کردم و بعد از تقریبا ۸ ماه پروانه بهداشت را نیز گرفتم. تجهیزات، دستگاه، سیب سلامت و ... را نیز تهیه و آماده کردم. برای پخش محصول به دفاتر پخش‌های زنجیره‌ای مراجعه کردم و گفتند که به پروانه استاندارد نیاز است.

/

نامه سازمان استاندارد در سال ۹۸

به استاندارد مراجعه کردم و گفتند فعلا شیوه نامه‌ای برای مشاغل خانگی نداریم و نمی‌توانیم به شما پروانه اختصاص دهیم. شش ماه بعد دوباره مراجعه کردم و گفتند طبق مصوبه شورای عالی استاندارد، به ما دستور داده اند که به مواد غذایی زیر مجموعه مشاغل خانگی پروانه استاندارد ندهیم. من گفتم که سرمایه گذاری کردم، کلی تجهیزات خریده ام، تبلیغات کرده ام و میلیارد‌ها تومان هزینه کردم، چرا پروانه نمی‌دهید؟

آقای دکتر طاهری مسئول استاندارد تهران پیگیری کردند و نامه‌ای به مرکز کشوری استانداردکه در کرج است، ارسال کردند. مضمون نامه این بود که بنده با وجود داشتن پروانه همه موارد، تکلیفم چیست؟ پاسخ آن‌ها این بود که در پایه تصمیمی که در شورای عالی استاندارد گرفته شده، دستور داده اند که به مشاغل خانگی پروانه استاندارد ندهیم. علت را توضیح نمی‌دهند و راهی را جلوی پای من نمی‌گذارند. حالا تکلیف من با این همه هزینه‌ای که کرده ام، چه می‌شود؟

/

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی فعالی اقتصادی و کارشناس کسب و کار (جهاد تبیین)
۰۹:۴۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
این حکایت مصداق این است که راهنمایی و رانندگی برای یک ماشین سواری گواهینامه الی یک ماشین سنگین (کامیون و ...) پایه های مختلفی از گواهینامه را تعیین نموده است! آیا برای رانندگی با ماشین سنگین (مثلا کامیون) راننده می تواند از راهنمایی و رانندگی گواهینامه پایه دوم تقاضا کند و اجازه رانندگی بخواهد!؟ در این فقره نیز سازمان ملی استاندارد گفته است که برای تولید چای نیاز به مجوزی غیر از مشاغل خانگی هستید و سازمان ملی استاندارد اجازه و اختیارات لازم را صدور مجوز استفاده از پروانه کاربرد علامت استاندارد برای یک محصول مشمول استاندارد اجباری را ندارد و متقاضی کافی است مجوز فعالیت را از یک مرجع ذیصلاح دیگر غیر از مشاغل خانگی مثل سازمان صمت دریافت کند تا به وی مجوز استاندارد نیز بتوان اعطا کرد و در صورت اعطای مجوز کاربرد علامت استاندارد به بسته بندی چای با مجوز مشاغل خانگی با توجه عدم وجود اختیارات قانونی، سازمان ملی استاندارد متخلف خواهد بود! و با صادر کننده آن مجوز نیز مراجع نظارتی و قضایی برخورد خواهند نمود.
Iran (Islamic Republic of)
پایگاه مقاومت بسیج شهید نادر مهدوی
۱۳:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
احسنت. نکته بجایی بود.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۹:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
ميخوايم با توليدات بي كيفيت به جهان اول هم برسيم
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی فعال اقتصادی کارشناس کسب و کار (جهاد تببین)
۰۹:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
با سلام؛
اشکال اصلی اینجور موارد عدم آگاهی و اطلاعات کافی است، این سرمایه گذاری محترم به درستی راهنمایی و مشاوره نشده است،
1- ایشان از نهادهای صادر کننده مجوز مشاغل خانگی درخواست مجوز داشته اند و آنها نیز درخواست را اجابت کرده اند (صحیح)
2- ایشان قصد بسته بندی چای داشته اند که با توجه به اظهار خودشان میلیاردها سرمایه گذاری کرده اند که این خود نشان از آن میدهد که مقیاس این کسب و کار فراتر از یک شغل خانگی است (جای سوال)
3- سازمان ملی استاندارد به ایشان اعلام نموده است که این فعالیت شما در قالب مشاغل خانگی نیست (صحیح)
4- ایشان برای ادامه فعالیت با این میزان سرمایه گذاری کافی بود به جای مجوز مشاغل خانگی یک پروانه کسب یا پروانه بهره برداری از سازمان صمت می گرفت و مشکل سازمان ملی استاندارد ایشان نیز حل میشد (مسیر درست)
نتیجه: این سرمایه گذار محترم مسیر را اشتباه رفته است و قبل از سرمایه گذاری چنانچه مدل کسب و کار خود را طراحی و بررسی نموده بود و مسیر پیاده سازی مدل کسب و کار و برنامه آن را بدرستی ارزیابی و تدوین نموده بود اینک نواقص و ناآگاهی های خود را به گردن دیگران نمی انداخت . کسی که میلیاردها هزینه نموده است بهتر بود ابتدا هزینه یک مشاوره خوب را در مسیر خود قرار میداد . یک بار طراحی و ارزیابی دقیق از کلیات فضای کسب و کار مورد نظر خود و قوانین و مقررات حاکم بر هم تولید و هم عرضه و بازار (تقاضا و عرضه) انجام میداد. نقشه راه کارآفرینی و ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک (SBA) و دیگر علوم مرتبط با کسب و کار یک ضرورت است که برخی از آن یا اطلاع ندارند یا کم اهمیت بر میشمارند.
Iran (Islamic Republic of)
پایگاه مقاومت بسیج شهید نادر مهدوی
۱۳:۰۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
درود. و احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
میشه خودتون رو معرفی کنید چجوری کارشناس کسب و کار شدین؟؟؟ اگه تو پرانتز جهاد تببین ننویسین براتون رزومه حساب نمیشه برا پست، سمتی چیزی
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۱:۲۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بایک بررسی اجمالی درمورد مشکلات کشور به یک کلید حلال مشکلات میتوان رسید که:
مدیران کشور یا بی لیاقت ویا جهت حفظ منافع شخصی خود دزد یا همکار دزد هستند .والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
نه بابا مگه سازمان استاندارد وجود داره اگه بود چرا این همه کالاهای بی کیفیت وگران وجود دارد؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۲۳:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
چرا برای کارشکنی و باند بازی وجود داره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
یکی باید خود سازمان استاندارد را باز خواست کند. عد ه ای بیسو اد و از خود راضی و بی‌تجربه، فقط به فکر زیر میزی و پرکردن جیب خود، وضع خودرو را ببین و.......
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
بنظر میرسد بسیاری از مسوولین اصلا ایرانی نیستند. تمام تلاش آنها آزار مردم و بر زمین زدن ایران هست، جدا باید تحقیقات خاصی انجام شود،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
این هم کار بیگانه هاست ،حتما دنبال حق حساب هستند مگر میشه دو سال طول بکشد ضمنا اگر ریگی نیست عیب درخواست کننده رابگن تا رفع کند اگر ایرادی باشد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۰۸:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
استانداردی که خود غیر استاندارد هست .
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
کاری نداره یکبار برا همیشه این سیرک را تعطیل کنیدو مسببین این وضع را به کار اجباری در معادن زغال سنگ تبعید کنید
آخرین اخبار