میوه شب عید در خراسان جنوبی ۲۵ درصد ارزان‌تر از آخرین قیمت هفته پایانی اسفند عرضه می‌شود.

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: شاخص قیمت گذاری میوه شب عید، آخرین وضعیت قیمت میوه در هفته پایانی اسفند است و قیمت میوه هر چقدر باشد، میوه شب عید ۲۰ تا ۲۵ درصد پایین‌تر از آن به مردم عرضه می‌شود.

او گفت: با توجه به ثبات قیمت سیب و پرتقال در هفته‌های آینده، افزایش قیمت این دو محصول را در استان نخواهیم داشت و به مردم اطمینان می‌دهیم میوه شب عید را خیلی مناسب و ارزان به دستشان برسانیم.

پارسال پرتقال و سیب زرد شب عید با نرخ هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب قرمز با نرخ هر کیلوگرم ۸ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه شد.

هزار تن سیب و پرتقال سهمیه خراسان جنوبی در شب عید

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: سهمیه اختصاصی خراسان جنوبی بر اساس آخرین وضعیت مصرف سیب و پرتقال دوران قبل از کرونا است که بر این اساس هزار تن سهمیه گرفته ایم و ۸۰۰ تن آن تاکنون به استان حمل شده است.

به گفته ضیائیان احمدی ذخیره سازی ۴۰۰ تن سیب با کیفیت در سردخانه‌های بیرجند و فردوس کامل شده که ۶۰ درصد آن‌ها سیب زرد و ۴۰ درصد هم سیب قرمز است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: ۳۰۰ تن پرتقال تامسون نیز در سردخانه‌ها ذخیره شده است و ۱۰۰ تن پرتقال والنسیا هم تا دو هفته آینده وارد استان می‌شود.

به گفته او امسال با همکاری خوب سردخانه داران، میوه شب عید استان را ذخیره کرده ایم که میوه مصرفی جنوب و شرق استان از سردخانه‌های بیرجند و شمال و غرب استان نیز از سردخانه‌های فردوس تأمین می‌شوند.

امسال میوه شب عید در سبد‌های ۷ تا ۱۰ کیلویی در تمام شهرستان‌ها توزیع می‌شود و فروش اینترنتی میوه تنها در بیرجند انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان/ بیرجند/ اقتصادی

پایان خبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار