معاون وزیر صمت گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد و از این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور حمایت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - علی رسولیان در بازدید از واحد‌های دانش بنیان مستقر در مرکز فناوری و خدمات کسب و کار شهرک صنایع شیمیایی شیراز گفت: حرکت به سمت دانش بنیان کردن واحد‌های تولیدی و صنعتی از راهبرد‌های مهم این سازمان است.

رسولیان گفت: امسال ۵۱ واحد صنعتی در سراسر کشور توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دانش بنیان شده و علاوه بر آن به ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور زمین واگذار شده.

به گفته او، اولویت اصلی در واگذاری زمین در سال آینده نیز شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود و به از این واحد‌ها حمایت ویژه انجام می‌شود.

معاون وزیر صمت همچنین در بازدید است تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز بازچرخانی و استفاد از پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی را یکی از اولویت‌های مهم بیان کرد.

رسولیان گفت: با توجه به وجود ۱۷۵ هزار متر مکعب ظرفیت پساب صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور بازچرخانی آن‌ها و استفاده در فضای سبز شهرک‌های صنعتی و برخی صنایع در دستور کار قرار گرفته است.

او همچنین از برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای استفاده از پساب تصفیه خانه‌های شهری خبر داد و گفت: تاکنون قرارداد استفاده از پساب‌های تصفیه خانه‌های شهری در شهرک‌ها ونواحی صنعتی به میزان ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه توسط این سازمان منعقد شده.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ه از برنامه این سازمان برای بهره برداری از ۱هزار واحد کارگاهی در سطح کشور خبرداد و گفت: تاکنون افزون بر ۸۰۰واحد به بهره برداری رسیده و سایر این واحد‌ها نیز تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

در استان فارس نیز از ابتدای امسال ۱۰۵واحد کارگاهی به بهره برداری رسیده است و ۱۸۵۰واحد راکد در شهرک‌های صنعتی کشور احیاء که در استان فارس نیز تاکنون ۱۱۵واحد به چرخه تولید بازگشته است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به بازدید از دو واحد صنعتی فاتح صنعت کیمیا تولید کننده تجهیزات سنگین و فوق سنگین صنایع نفت و گاز پتروشیمی و واحد موقوفه دانش بنیان تولید کننده ایمپلنت‌های پزشکی، در شیراز، گفت: این واحد‌ها که از واحد‌های برجسته کشور و خاورمیانه محسوب می‌شوند، نقش مهمی در داخلی سازی و خودکفایی کشور به این محصولات، ایفا کرده اند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز گفت: شهرک صنعتی بزرگ شیراز، بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشور محسوب می‌شود و در این شهرک صنعتی ۵ هزار ۱۹۵ قرارداد منعقد شده و ۲۰۳۷ واحد به بهره برداری رسیده.

احد فتوحی می‌گوید: در دو سال اخیر ۳۸پروژه به ارزش ۸۰۰میلیارد ریال به پایان رسیده و ۵ پروژه به ارزش ۳۰۰میلیارد ریال در حال انجام است.

در حاشیه این بازدیدها، یک دستگاه خودروی آتش نشانی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال به شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز تحویل داده شد.

شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۱۳۰۰ هکتار مساحت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز قراردارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار