استاندار فارس درباره انتصاب بازرسی استانداری، گفت: هیچ فشاری در کار نبوده اما از آنجا که در بازرسی و رسیدگی به شکایات باید کسی باشد که رودربایستی نداشته باشد این خصوصیات در رضا نجابت جمع بود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد هادی ایمانیه در نشست خبری درباره مصوبات ستاد کرونایی گفت: قرار است نظارت بر اجرای مصوبات توسط دانشگاه علوم پزشکی با همکاری اتاق اصناف و نیروی انتظامی انجام شود نظارت‌ها جدی‌تر صورت گیرد چراکه بسیاری از مصوبات به دلیل کمرنگ بودن نظارت‌ها اجرایی نشده است. اصحاب رسانه نیز برای نظارت بهتر و بیشتر کمک کنند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره انتصاب بازرسی استانداری، گفت: هیچ فشاری نبود حتی خانواده آقای نجابت به دلیل فضاسازی‌ها از این امر اکراه داشتند، اما از آنجا که در بازرسی و رسیدگی به شکایات باید کسی باشد که رودربایستی نداشته باشد و خلاف تقوا عمل نکند به دنبال جوان انقلابی و پاکدست بودیم و این خصوصیات در رضا نجابت جمع بود.

ایمانیه گفت: از کودکی وی را می‌شناسم و تذکر دادم که اسیر حاشیه‌سازی نشود و تاکید می‌کنم که بر اساس فشار سیاسی هیچ جناحی این تصمیم را نگرفتم و از روز اول این تصمیم را داشتم.

او درباره گرانی و مطالبات مردم در این زمینه نیز گفت: مبارزه با گرانفروشی است، ولی گرانی کشوری است و در حوزه استانی نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد برای این منظور ستاد تنظیم بازار هر روز جلسه دارند بحث روغن را پیگیری کردیم و از امروز وضعیت به حالت طبیعی برگردد.

استاندار فارس در تشریح اقدامات برای مبارزه با گرانفروشی، گفت: کار دوم راه‌اندازی سامانه برای اطلاع‌رسانی قیمت‌ها است که قیمت تولیدکننده برای تعدادی از کالا‌های اساسی به اطلاع مردم رسانده می‌شود و اگر کسی گرانفروشی کرد قابل شکایت است.

او با بیان درج قیمت تولیدکننده روی برخی از کالا‌ها به عنوان راهکار دیگر مبارزه با گرانفروشیف گفت: در ۱۲ گروه کالا‌های اولویت‌دار قیمت تولیدکننده روی کالا می‌خورد که فروشنده ۳۰ درصد باید افزایش قیمت دهد در سفر آینده معاون وزیر صمت به استان می‌خواهیم پیشتاز استان‌های کشور باشیم و به جز تصمیم دولت تعدادی کالای دیگر هم در استان فارس اعلام شود.

او درباره قطار شیراز _ بوشهر گفت: ۲ میلیارد دلار برای قطار شیراز بوشهر نیاز است که بنا شده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تهاتر نفت اعتبار برای قطار و توسعه ریلی شیراز تامین شود.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی درباره سرانجام طرح پزشک خانواده گفت: این طرح یک امتیاز برای مردم فارس است و اینگونه نیست که باری بر دوش مردم باشد، اما وزارت بهداشت همچنان این طرح را به یکی از اولویت‌ها تبدیل نکرده با وجود اینکه در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ابلاغ وزارت بهداشت است و باید در همه کشور اجرا شود.

او گفت: از تصمیم‌گیران وزارت بهداشت تامین اجتماعی و بیمه سلامت دعوت می‌کنیم تا به استان بیایند تا ما نقاط ضعف و قوت طرح را برای آن‌ها تشریح یکنیم و این طرح در کل کشور اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
?!
آخرین اخبار