مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: برای ۹۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بر اساس آمار سال ۹۵، تعداد۲۴۰ هزار جلد سند مالکیت صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - غلامحسین خانی گفت: از مجموع ۲۵۰ هزار خانه روستایی شناسایی‌شده بر اساس آمار سال ۹۵، تاکنون ۲۴۰ هزار جلد سند مالکیت با همکاری اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان اصفهان صادرشده است.

صدور سند مسکن شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستا‌ها بر عهده بنیاد مسکن و سازمان ثبت‌اسناد و املاک است.

به گفته او صدور سند مالکیت واحد‌های مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از ۸ سال گذشته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذارشده است که صدور سند مالکیت برای ۸ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در برنامه امسال این نهاد قرارگرفته است.

سال گذشته با همکاری اداره کل ثبت‌اسناد و املاک اصفهان و همکاری مالکان بیش از ۷ هزار و ۵۸۰ فقره سند صادر و به صاحبان آن‌ها تحویل شد.

متقاضیان این طرح می‌توانند مدارک خود را به دهیاری‌ها تحویل دهند و از مراجعه به شهر‌ها برای پیگیری سنددار کردن منازل مسکونی‌شان خودداری کنند.

خانی می‌گوید سرعت بخشیدن به اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیازمند همکاری بیش‌ازپیش مردم است.

کاهش پرونده در محاکم قضائی و ثبتی با تثبیت مالکیت افراد، استفاده از اسناد مالکیت در مراودات اقتصادی مانند دریافت تسهیلات و وثیقه از مزیت‌های سنددار شدن واحد‌های مسکونی روستایی است.

استان اصفهان افزون بر پنج میلیون نفر جمعیت و دارای ۱۰۸شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.