امام جمعه اصفهان گفت: دولت بایستی زمین رایگان و تسهیلات بلاعوض به محرومان واقعی پرداخت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مشکلی که در زمینه مسکن‌سازی وجود دارد این است که آمار نیازمندان واقعی را در اختیار نداریم که نسبت به آن انتقاد‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت باید به فکر تأمین مسکن نیازمندان باشد گفت: حداکثر حدود ۲۰ میلیون نیازمند در کشور وجود دارد که حکومت اسلامی وظیفه دارد تمامی نیازمندی‌های این افراد را تامین کند.

امام جمعه اصفهان گفت: دولت نباید برای خانه‌سازی این افراد نیازمند، بیمه ساختمان، عوارض ساخت و ساز، مبلغ انشعابات آب، برق و گاز از محرومان اخذ کند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: در صورتی که تسهیلات لازم با سود مناسب ارائه شود، خود مردم نسبت به احداث این واحد‌ها اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه احداث خانه برای مردم و نیازمندان در این دولت باید با سرعت بیشتری انجام شود، گفت: با رونق ساخت و ساز در کشور علاوه بر اشتغال‌زایی، بسیاری از مردم صاحب خانه می‌شوند.

نمایند، ولی فقیه در استان اصفهان گفت: متاسفانه با توجه به دستور اکید امام خمینی (ره) و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر تامین مسکن محرومان، ولی تاکنون این توصیه بطور دقیق عملی نشده است.

وی گفت: اگر مردم و دولت در کنار یکدیگر به دستور امام (ره) در زمینه تامین مسکن عمل می‌کردند و دولت علاوه بر زمین رایگان، حق انشعاب آب، برق و دیگر مسایل مربوط به تفکیک زمین را از مردم دریافت نمی‌کرد بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این دیدار گفت: بنیاد مسکن دو وظیفه اصلی دارد که لازم است در استان‌ها با جدیت پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسین روحانی نژاد گفت: این ماموریت‌ها در حوزه ساخت مسکن محرومین و اقشار کم درآمد و دومین ماموریت، بازسازی مکان‌هایی است که براثر حوادث مختلف تخریب شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن ماموریت دارد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان احداث کند که ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۵۰ میلیون تومان قرض الحسنه و مابقی کمک‌های نهاد‌های حمایتی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سهم استان اصفهان در احداث خانه محرومان ۳ هزار واحد بوده که سهم قابل توجهی از آن‌ها ساخته شده است.

وی گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای نیازمندان و روستاییان بوده که ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آن سهم بنیاد مسکن است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار