استاندار همدان گفت: حساب بانکی هیچ یک از واحد‌های تولیدی استان نباید مسدود شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علیرضا قاسمی فرزاد گفت: به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی و محقق کردن پیام نوروزی رهبری انقلاب مبنی بر حمایت از «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» هیچ نهادی مجاز به مسدود کردن حساب بانکی واحد‌های تولیدی نیست.

او امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان،گفت: مسدود کردن حساب واحد تولیدی و شرکت‌ها موجب مختل شدن مراودات مالی آن مجموعه و بر هم خوردن  روند تولید و فعالیت شرکت تولیدی می‌شود.

استاندار همدان گفت: پس از مسدود شدن حساب یک شرکت وصول چک‌های صادر شده توسط آن واحد تولیدی با مشکل مواجه  و سبب برگشت خوردن چک‌ها می‌شود و برای رفع اثر چک‌های برگشتی باید مدیر واحد تولید کفش آهنین بپوشد.

قاسمی فرزاد گفت: بستن حساب بانکی یک واحد تولیدی، گرفتاری و مصیبت برای تولید کنندگان ایجاد می کند و این اقدام مساوی با نابودی تولید است.

او گفت: بنابراین از امروز هیچ نهادی به ویژه تامین اجتماعی مجاز به مسدود کردن حساب بانکی واحد‌های تولیدی برای وصول مطالبات نیست در غیراینصورت با نهادی که این کار را انجام بدهد برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

 پرونده‌های زیادی مبنی بر گلایه مندی از تامین اجتماعی درباره مسدود کردن حساب به ستاد تسهیل استان همدان گزارش شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: در صورت بروز مشکل بین نهاد دولتی و واحد تولیدی در زمینه وصول مطالبات معوق و پرداخت اقساط و بدهی ها، به جای مسدود کردن حساب رسیدگی به این موضوع به تیم اقتصادی استان محول شود.

استاندار همدان از سازمان تامین اجتماعی استان خواست در صورت وصول بدهی‌های معوق از سوی تولید کننده نسبت به آزاد کردن اسناد و تضامین و ارائه آن به فرد یا وکیل وی اقدام کند چرا که مجاز به نگهداشتن اسناد پس از تسویه بدهی نیست.

در ۱۰۰ روز گذشته ۱۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان برگزار شده است که نتیجه آن ۹۹ مصوبه بوده و تاکنون ۳۶ مصوبه آن به طور کامل اجرا، ۲۶ مصوبه در حال اجرا و ۳۷ مصوبه نیز در دست پیگیری است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.