استاندار همدان گفت: در واگذاری واحد‌های تولیدی به درخواست‌کنندگان باید به نوعی عمل کرد که منابع و امکانات اتلاف نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- علیرضا قاسمی فرزاد روز سه‌شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان گفت:در واگذاری واحد‌های تولیدی می‌بایست افراد توانمند و با تجربه در اولویت باشند.

به گفته او منابع و ثروت استان باید با مدیریت درست و هدایت واحد‌های تولیدی به سمت بهره وری پیش برود.

استاندار همدان گفت: در واگذاری واحد‌های تولیدی به درخواست‌کنندگان باید به نوعی عمل کرد که منابع و امکانات اتلاف نشود و همچنین اهلیت افراد برای واگذاری واحد‌های تولیدی باید با جدیت و طبق قانون بررسی و سنجیده شود.

قاسمی فرزاد گفت: فعالیت واحد‌های تولیدی بستر مناسبی برای اشتغال زایی جوانان در استان محسوب می‌شود.

او گفت: در واگذاری واحد‌های تولیدی باید به گونه‌ای عمل شود که به رکود و تعطیلی واحد منجر نشوند و در این راستا تعلل یا تعطیلی واحد‌های تولیدی در استان همدان به دلیل ناکارآمدی پذیرفتنی نیست.

استاندار همدان گفت:  بانک‌ها در واگذاری واحد‌های تولیدی تملک شده ضمن تسهیل فرآیند حتما اهلیت افراد را مدنظر قرار دهند.

قاسمی فرزاد گفت: عزم دولت برای رفع موانع پیش روی تولید در کشور بسیار جدی است و برهمین اساس با مدیریت درست و هدایت واحد‌های تولیدی باید منابع و ثروت استان را به سمت بهره‌وری سوق داد.

به گفته نماینده عالی دولت در استان همدان با بروز نخستین نشانه‌های اشکال در روند کار یک مجموعه تولیدی و صنعتی باید وارد عمل شد.

او گفت: سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی با رصد دقیق فعالیت‌ها به مجموعه‌های صنعتی و تولیدی درگیر چالش، مشاوره‌های جدی و تخصصی در حوزه مدیریت ارائه کنند.

استاندار همدان گفت : دشمنان انقلاب اسلامی از همان روز‌های آغازین پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام تحریم‌های خود را علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعمال کردند

قاسمی فرزاد در ادامه گفت:  در وضعیت تحریم، شرکت‌ها و واحد‌هایی در استان بودند که بدون تعدیل نیرو و با مدیریت درست واحد خود را به بهترین شکل هدایت کردند.

او از رفع موانع ۱۳ واحد تولیدی استان همدان از جمله مشکل صدور پروانه بهره برداری شرکت «عایق سازان هکمتانه غرب» و برق شهرک‌های گلخانه‌ای خبر داد.

استاندار همدان گفت: این واحد‌ها در مسیر فعالیت خود با موانعی از جمله در خصوص تسهیلات بانکی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مسایل بررسی و از مشکلات این واحد‌ها گره گشایی شد.

قاسمی فرزاد بر لزوم اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،تاکبد کرد.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظف به حمایت از فعالان اقتصادی هستند.

استاندار همدان همچنین پایش موانع و مشکلات واحد‌های غیرفعال و راکد استان همدان را ضروری دانست .

قاسمی فرزاد گفت:  این مسائل باید جمع بندی، دسته بندی و برای رسیدگی و تصمیم گیری به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع ارائه شود.

به گفته او واحد‌های تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آن‌ها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

استاندار همدان گفت: علاوه بر این، مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات این حوزه، راه اندازی و فعال شده است.

استان همدان دارای حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است و از ابتدای امسال ۵۷ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری همدان تشکیل شده است.

دولت سیزدهم یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌‏‌ها و واحد‌های تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده و اینک با دستور رییس جمهور تلاش بر این است تا ظرفیت بلا استفاده حدود ۴۰ درصدی بخش تولید و صنعت احیا شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.