سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از تزریق ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح انتقال آب به شهر همدان تا پایان امسال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدانمحمد ضروری گفت: طرح انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان  یکی از مهمترین اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای استان همدان است که این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که در سال ۱۳۸۳ مصوب و مطالعات آن تا سال ۱۳۸۶ به طول انجامید.

او گفت:عملیات اجرایی این طرح  در سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و به دلیل مشکلات نقدینگی و اعتباری که وجود داشته تاکنون به نتیجه نرسیده و پس از تشکیل دولت جدید، بحث تامین آب در کشور در اولویت قرار گرفت و در نهایت، در مهرماه سال جاری، شاهد حضور مهندس محرابیان؛ وزیر نیرو در همدان بودیم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در بازدید وزیر نیرو از طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان  دستور داد که با توجه به وضعیت خشکسالی که امسال شاهد آن هستیم و در سال آینده با آن روبرو خواهیم بود، این پروژه پیگیری شده تا برای تابستان، مردم شهر همدان بتوانند از آب سد تالوار برای شرب استفاده کنند.

او گفت: به همین منظور و بر اساس دستور استاندار همدان با هماهنگی‌های صورت گرفته وارد کار شدیم و جلسه‌ای با مهندس محرابیان؛ وزیر نیرو برگزار شد و به اهمیت پیگیری طرح تالوار تاکید شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: در همان جلسه با مدیرعامل شرکت مذکور و فرمانده هلدینگ قرارگاه خاتم الانبیاء صحبت و بر این موضوع تاکید شد تا اعتبارات استانی در این زمینه افزایش و کار به انجام برسد.

ضروری گفت:به همین منظور هماهنگی‌های لازم و پیگیری‌های مربوطه نیز در دست انجام بوده و به این ترتیب با شرکت مشاور مربوطه جلسه‌ای برگزار و هماهنگی‌های لازم برای آغاز پرقدرت کار، به انجام رسید.

او گفت:در ادامه نیز پیگیری‌هایی را با مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مهندس جوانبخت؛ معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ترتیب داده ایم، گفت: ملاقاتی نیز با مدیرعامل شرکت مشاور این پروژه نیز خواهیم داشت تا بتوانیم هماهنگی‌های اولیه را به انجام برسانیم.

به گفته سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان همکاری‌های صورت گرفته در شرکت آب منطقه‌ای همدان و پیگیری‌های مسئولان ارشد استان همدان، امیدواریم که برنامه زمانبندی این طرح طوری باشد که برای تابستان بتوانیم طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان را به نقطه مطلوبی برسانیم.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.