رییس اداره کتابخانه های عمومی سقز گفت: کتابخانه نهادی شهید صالحیان در روستای میرده در ساختمان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به جمع کتابخانه‌های شهرستان اضافه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - سمیه ایزدیار گفت: سه کتابخانه نهادی در سقز و صاحب، یک کتابخانه نهادی در روستای سرا و میرده و ۱۰ کتابخانه مشارکتی در سطح شهرستان وجود دارد که کتابخانه سرا جزو ۲۰ کتابخانه برتر کشوری است.

 رییس اداره کتابخانه های عمومی سقز با بیان اینکه کتابخانه نهادی و مشارکتی در روستاهای سقز در حال افزایش است،گفت: در حال حاضر روستاهای سرا و میرده فقط کتابخانه نهادی دارند و روستاهای کسنزان، ماهیدر، قپلانتو، یازیبلاغی، بغده کندی و قهراباد سفلی کتابخانه مشارکتی دارند، همچنین در حال حاضر کتابخانه روستای ایرانخواه تعلیق است.

او با اشاره به اینکه کتابخانه نهادی شهید صالحیان در روستای میرده در دهه فجر افتتاح شد،گفت: در این کتابخانه حدود ۱۱ هزار نسخه کتاب در دسترس اهالی این روستا است.

ایزدیار می گوید تنها ارگان فرهنگی موجود در مسیر سقز به بانه فقط کتابخانه شهید صالحیان روستای میرده است که علاوه بر اهالی این روستا روستاییان این بخش هم می توانند از این مکان فرهنگی استفاده کنند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی سقز گفت: به زودی تلاش برای ایجاد کتابخانه نهادی در شهر سنته را با کمک شورای شهر و شهرداری سنته شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.