رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سقز گفت: شهرستان سقز دارای ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی در شهر‌های سقز و صاحب و همچنین روستا‌های سرا و میرده است و ۱۰ باب کتابخانه مشارکتی نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده شهرستان سقز با حضور علی محمدیان، معاون هماهنگی عمرانی فرمانداری سقز و جمعی از مسئولان ادارات افتتاح شد.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز در آئین افتتاح و بازگشایی کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی برای راه اندازی این کتابخانه، گفت: ساختمان قبلی کتابخانه این روستا به دلیل ساخت سد و تخریب آن قابل استفاده نبود و به همین دلیل کتابخانه به مکان فعلی انتقال پیدا کرد.

سمیه ایزدیار با اشاره به اینکه ساختمان کتابخانه با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان فراهم شده است، گفت: کتابخانه مذکور شامل بخش‌های مخزن، سالن مطالعه و بخش کودک است که در زمینی به مساحت ۱۵۰ متر مربع ایجاد شده است.

به گفته او: هم اکنون بالغ بر ۱۱ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع و گوناگون در کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده سقز در دسترس عمومی قرار دارد و همچنین علاقمندان می‌توانند از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز گفت: شهرستان سقز دارای ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی در شهر‌های سقز و صاحب و همچنین روستا‌های سرا و میرده است و ۱۰ باب کتابخانه مشارکتی نیز در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

معاون فرماندار سقز در این آئین با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های عمومی در ارتقای بصیرت و آگاهی، گفت: افتتاح این کتابخانه که با تلاش‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میسر شده است قابل تقدیر و ارزشمند است.

علی محمدیان بر لزوم ارتقای کیفی و کمی کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: زمینه سازی به منظور دسترسی تمامی مردم به کتابخانه امری ضروری است و این مهم با تلاش مسئولان در شهر‌ها و روستا‌ها و همکاری و مشارکت مردم و خیرین امکانپذیر است.

او می گوید: حمایت از این نهاد فرهنگی که با هدف ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی کشور فعالیت می‌کند وظیفه‌ای همگانی است و همه باید به این مهم توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کتابخانه ، سقز ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.