مسئول اداره آتش‌نشانی شهرداری تایباد گفت: زیرساخت‌های آتش‌نشانی و ایمنی در مرز دوغارون در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علی حسینی گفت: یک سال پیش با حریق در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان، زیرساخت‌های ایمنی در مرز دوغارون محک خورد؛ اما اکنون بخش آتش‌نشانی و ایمنی در این معبر در وضعیت نامناسبی قرار دارند و تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته اند.

او گفت: تعداد ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی از سوی سازمان راهداری به مرز دوغارون اختصاص یافت که می‌تواند در لحظات اولیه حادثه، کارآمد باشد.

در ۲۵ بهمن سال ۹۹ در پی حریق در گمرک اسلام‌قلعه افغانستان، بیش از هزار کامیون از جمله خودرو‌های حامل سوخت دچار خسارت شدند و از بین رفتند.

به گفته حسینی، ایمنی یک موضوع بنیادی است که با افزودن ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی مشکل حل نخواهد شد و باید تغییرات اساسی در پارکینگ‌ها از جمله تفکیک خودرو‌ها بر اساس نوع بار، نصب علایم ایمنی، نظارت دقیق و مستمر توسط نیرو‌های عملیاتی انجام شوند.

گذرگاه بین المللی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی قرار دارد که سوخت و فراورده‌های نفتی، بیشترین حجم کالا‌های صادراتی را در این محل تشکیل می‌دهند.

بار‌ها اعلام کردیم که زیرساخت‌ها ضعیف است

مسئول اداره آتش‌نشانی شهرداری تایباد گفت: بار‌ها به صورت کتبی و شفاهی اعلام شده است که زیرساخت‌های ایمنی مرز دوغارون ضعیف هستند و در صورت وقوع حادثه‌ای سنگین، امکانات موجود توان مقابله را ندارند.

او گفت: هربار که حادثه‌ای در مرز دوغارون از مهارشدن خارج می‌شود، نوبت به ورود ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی می‌رسد و بعد مسافت تا مرز کار را سخت می‌کنند.

به گفته حسینی، بخش دولتی و خصوصی منافع مالی از محل فعالیت در دوغارون دارند، اما میزان هزینه‌کردشان در مقوله ایمنی بسیار ناچیز بوده است.

او گفت: با توجه به حجم بالای مواد سوختی و توقف غیر اصولی برخی از خودرو‌های سنگین، در صورت وقوع حادثه شاهد واقعه‌ای بزرگتر از گمرک اسلام قلعه خواهیم بود و حداقل به سه دستگاه خودروی سنگین آتش‌نشانی دیگر نیاز است.

انتهای پیام// ا. چ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار