استاندار اصفهان گفت: هر چند ایجاد مراکز نگهداری از سالخوردگان در جامعه کنونی ضروری است اما در عین حال سبک زندگی در خانه سالمندان نباید ترویج داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سید رضا مرتضوی امروز در دیدار از خانه سالمندان صادقیه اصفهان در جمع خیران، کارکنان و سالمندان این مجموعه گفت: هر جا کسی قدمی برای خدا برداشته شده است، آن کار جلوه کرده و مصداق بازر آن خیریه نگهداری از سالمندان صادقیه است که توسط مرحوم حاج کریم پوستی از یک خانه کوچک تبدیل به یک خیریه بزرگ نگهداری برای سالمندان اصفهان شد.

آن نگاه مکتبی که قصد ترویج آن را داریم یک وظیفه و تکلیف ارزشمند است، منتها آنچه در سبک زندگی ما مورد تاکید است اینکه پدران و مادران را در خانه‌های خود نگهداری کنیم و نباید فکر ترویج این سبک زندگی را ترویح کنیم.

ما باید مکتب اهل بیت را ترویج کنیم و بزرگتر‌ها را مایه رحمت و نعمت و توفیق خدمت به والدین را یک لطف بدانیم و از دست ندهیم.

به گفته او ما باید نحوه زندگی خود را از بزرگان الگو گیری و آن را تسری دهیم هر چند که از امور دنیوی نمی‌توانیم به دور باشیم و باید تدابیری هم برای ضرورت نگهداری سالمندان و والدین در آسایشگاه سالمندان اندیشیده شود.

البته باید از ظرفیت خیران بزرگ برای رفاه حال سالمندان استفاده کرد تا بتوان آن طور که در شان والدین و سالمندان پیر در آسایشگاه است، حق را ادا کرد.

استاندار اصفهان در پایان آسایشگاه سالمندان صادقیه را یک موسسه خوشنام، مقدس و به دور از حاشیه عنوان کرد و گفت: کارکنان این مجموعه با عشق در اداره این مرکز فعالیت می‌کنند، زیرا معتقد هستند اجر اخروی دارد.

سرای سالمندان صادقیه اصفهان، دومین و بزرگترین موسسه خیریه نگهداری سالمند در ایران در سال ۱۳۵۴ با کمک نیکوکاران بناشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.