وزیر امور خارجه آمریکا از کمک مالی یک میلیارد دلاری واشنگتن به کی یف برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور در بحبوحه جنگ احتمالی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن با متحدان خود در راستای حمایت بین المللی قوی از اوکراین، از جمله ارائه ضمانت وام دولتی آمریکا تا سقف یک میلیارد دلار همکاری می‌کند. این حمایت توانایی اوکراین را برای ایجاد رفاه برای مردمش تقویت خواهد کرد.

چندی پیش، آنتونی بلینکن در تماس تلفنی با دمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین بار دیگر ادعا‌ها درباره تدارک روسیه برای حمله به اوکراین را تکرار کرد و گفت: «اوکراین همچنان از حمایت پایدار و ثابت آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی خود برخوردار است.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرده بود که بلینکن به همتای اوکراینی خود گفته است هرگونه تجاوز روسیه به اوکراین با پیامد‌های سریع، شدید و یکپارچه مواجه خواهد شد.

کشور‌های غربی به ویژه آمریکا و ناتو با راه انداختن فضاسازی رسانه‌ای علیه روسیه و تاکید بر ادعای حمله روسیه به اوکراین، ضمن افزایش حضور نظامی خود در شرق اروپا، تسلیحات متعددی را نیز به کی یف و کشور‌های عضو ناتو در این منطقه ارسال کرده اند.

خبرگزاری آسوپیتدپرس نیز اعلام کرد که آمریکا به دنبال بستن سفارت خود در اوکراین و خارج کردن همه دیپلمات‌های آمریکایی از کی‌یف پایتخت این کشور است.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تحت یک حمله رسانه‌ای از سوی غرب قرار گرفته است که خواسته‌های این کشور برای تضمین‌های امنیتی را هدف قرار می‌دهد. اظهارات کاخ سفید درباره وضعیت اوکراین هیستریک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار