ائتلاف متجاوز عربی امروز ساختمان وزارت ارتباطات یمن در صنعا را بمباران کرد که موجب تخریب این ساختمان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و حمایت آمریکا بامداد امروز با جنگنده‌های خود به ساختمان «تِلِه یمن» (وزارت ارتباطات یمن در صنعا) «TeleYemen» حمله کرده و موجب تخریب کامل این ساختمان و آسیب به ساختمان‌های اطراف آن شد.

براساس گزارش خبرگزاری نبا در همین راستا کارکنان و مسئولان تِلِه یمن کنفرانسی ترتیب داده و در این خصوص گفتند: «هدف قرار دادن ساختمان تِلِه منجر به تخریب کامل کلیه تجهیزات فنی و ساختمان و قطع خدمات ارتباطی بین المللی شد.»

این وزارت خانه در ادامه با محکوم کردن این حملات به مناطق مسکونی و خدماتی یمن اعلام کرد بسیاری از خدمات و بخش‌های حیاتی در تمام مناطق یمن تحت تأثیر این حمله قرار گرفته و شهروندان این کشور از یکی از حقوق اولیه خود محروم هستند.

تِلِه یمن از جامعه و همه سازمان‌های بین‌المللی، بشردوستانه و حقوق بشری خواست که وظایف خود را برای توقف تخریب مکرر و سیستماتیک زیرساخت‌های بخش مخابرات یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، انجام دهند.

سریع: حمله به غیرنظامیان  و ساختمان‌های غیرنظامی بدون پاسخ نمی‌ماند

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به ساختمان ارتباطات این کشور گفت: «آنچه ائتلاف متجاوز سعودی، امارات و آمریکا در مورد استفاده نیرو‌های مسلح از اماکن غیرنظامی برای مقاصد نظامی ادعا می‌کند، صحت ندارد و صرفاً توجیهی آشکار برای هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی و غیرنظامیان است.»

سریع در ادامه با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن تأسیسات و وزارتخانه‌های غیرنظامی اهداف دشمن در شکستن اراده مردم را تحقق نمی‌بخشد به این ائتلاف هشدار داد این حملات بدون پاسخ و مجازات نخواهد بود.

پیش از این کارمندان شرکت‌های مخابراتی در صنعا در اعتراض به نتیجه اقدامات ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی در توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمنی که این کشور را با کمبود مشتقات نفتی رو به رو کرده و با ادامه دادن به توقیف کشتی‌های سوختی، موجب قطعی خدمات اینترنتی و مخابراتی برای میلیون‌ها غیرنظامی بی گناه شده‌اند، در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.

شایان ذکر است که ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان، تا کنون ۹ کشتی حامل سوخت یمنی را علی‌رغم بازرسی و کسب مجوز‌های سازمان ملل، توقیف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار