کشف و نامگذاری سه گونه جدید جانوری در بیرجند

سه گونه جانوری از زیررده کنه‌ها از روستا‌های اطراف بیرجند در قالب پایان نامه دانشجوی دکتری شناسایی و توصیف شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نوعی عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند گفت: طی بررسی گونه‌های جانوری مربوط به بندپایان و عنکبوت مانند‌ها در خراسان جنوبی در قالب پایان نامه دانشجوی دکتری دانشگاه زابل و با مشارکت همکاران دانشگاه بیرجند، یک گونه جانوری از زیررده کنه‌ها به نام آکیمنوترومبیوم خشایارشاهی ۲۰۲۲, Noei khashayarshahi Achaemenothrombium از این استان شناسایی و توصیف شد.

او گفت: این گونه به صورت انگل خارجی از میزبان هایش که جزو آفات کشاورزی هستند، از روستا‌های درخش، تجنود، امیرآباد، خراشاد، نوفرست و گیوک جمع آوری شد.

نوعی گفت: دو گونه جدید دیگر نیز از جنس بیرجند ترومبلا ۲۰۲۰ Birjandtrombella Noei از برزیل و با مشارکت همکاران خارجی از کشور‌های مونته نگرو و برزیل شناسایی و توصیف شدند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند گفت: نتایج این تحقیق در قالب دو مقاله علمی در مجله معتبر علمی به نام Acarology Applied and Systematic در استرالیا چاپ و منتشر شد.

او گفت: گونه‌های کشف شده از دشمنان طبیعی آفات کشاورزی محسوب می‌شوند که باعث کنترل آفات زیان‌آور کشاورزی می‌شوند و همچنین باعث عدم استفاده از سموم برای کنترل آفات خواهند شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار