شناسایی و مستند سازی گونه‌های جانوری مهره دار در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از انجام طرح‌های پژوهشی طی سه سال گذشته در جهت شناخت هرچه بیشتر و بهتر تنوع زیستی استان و شناخت گونه های جانوری و گیاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: تنوع زیستی استان اعم از گیاهی و جانوری بسیار غنی بوده که شرایط توپوگرافیک و خرده اقلیم‌ها منجر به پیدایش تنوع زیست شناختی ارزشمندی در استان شده است.

او افزود: تاکنون در زیستگاه‌های استان بالغ بر هزار گونه گیاهی و نزدیک به ۳۵۰ گونه جانوری مهره دار شناسایی شده است.

اکبری بیان کرد: دشواری دسترسی به زیستگاه‌های گسترده و پهناور استان از یک سو و کم کاری مراکز تحقیقاتی داخل استان از سوی دیگر، موجب شده اطلاعات موجود پیرامون منابع زیستی استان بسیار اندک باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: علاوه بر محدودیت‌های مالی و اعتباری تلاش شد تا حداقل اعتبارات اختصاص داده شود تا بتوان بانک اطلاعات و مستندات علمی ارزشمندی برای استفاده علاقمندان به حوزه محیط زیست تهیه شود.

او ادامه داد: بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام به شناسایی گونه‌های جانوری مهره دار در قالب طرح پژوهشی شامل شناسایی و مستندسازی فون پرندگان، فون پستانداران و مروری بر خزندگان کرده است.

اکبری گفت: مطالعه تنوع جونده سازان و حشره خواران استان در دست انجام است که نتایج آن در آینده نزدیک اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: با تخصیص اعتبار در جهت ادامه این روند شاهد کامل شدن فون مهرداران و در ادامه بی مهرگان خواهیم بود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.