با شناسایی ۵۵ پرنده جدید در خراسان جنوبی ، تعداد گونه‌های مستند طی یکسال به ۲۲۸ گونه رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: استان ما از لحاظ موقعیت جغرافیایی، اقلیمی دارای طیف گسترده ای از زیستگاه هاست، و همین امر باعث شده تا در استان شاهد گونه‌های متنوعی از حیات وحش باشیم که برخی از این گونه نادر، منحصربه فرد و یاکمیاب هستند.

او  افزود :تاکنون ۵۵۷ گونه پرنده‌ای که در کشور شناسایی شده  که از این تعداد ۱۷۳ گونه پرنده آبزی، کنارآبزی و خشکزی در استان شناسایی و مستند شده بودند.

اکبری گفت: عکاسان و علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش، ترغیب به عکاسی از پرندگان در طبیعت و تحویل عکس‌های گرفته شده به اداره کل حفاظت محیط زیست شدند که با ثبت ۵۵ گونه جدید، تعداد گونه‌های مستند طی یکسال از ۱۷۳ به ۲۲۸ گونه رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: به طور قطع تعداد گونه‌ها در سطح استان خراسان جنوبی بالاتر از این نیز است که با همت والای دوستداران این حوزه قابل پیگیری و شناسایی هستند.

او گفت: حواصیل هندی، اگرت کوچک، خوتکا ابروسفید، اردک تاجدار، سنقر گندمزار، چک چک اروپایی، سنقر خاکستری، سنگ چشم خاکستری بزرگ، عقاب شاهی، عقاب دریایی دم سفید، عقاب ماهیگیر، شاهین، درنای معمولی، ترمتای، ابیا، قمری دم دراز، جغد طلایی، بال لاکی، ۵ گونه سسک، ۲ گونه پی پت، ۲ گونه سهره، کلاغ گردن بور از گونه‌های نادر شناسایی شده در خراسان جنوبی هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.