رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمدن اصفهان حول زاینده‌ رود شکل گرفته است و پرآبی این رودخانه باعث نشاط مردم شهر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  محمد نورصالحی در خصوص مشکلات موجود در شهر اصفهان، گفت: علی‌رغم اینکه اصفهان را به شهری برخوردار می‌شناسند، اما مشکلات متعددی از جمله کمبود آب، آلودگی هوا و توسعه کشاورزی بدون در نظر گرفتن شرایط موجود و توسعه صنایع آلاینده در این کلان‌شهر وجود دارد.

کم‌آبی و خشکسالی، آلودگی هوا و بحث‌های زیست محیطی، لزوم توجه به گردشگری، رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و ضعیف شهر و با توجه به جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری غیربومی و مهاجر از جمله چالش‌های پیش‌روی شورای ششم است.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری و استقرار صنایع دانش‌بنیان راهکار برون‌رفت از مشکلات موجود شهر است.

او بسته شدن جریان زاینده‌رود را دردآور دانست و گفت: تمدن اصفهان حول زاینده‌رود شکل گرفته است، پرآبی این رودخانه باعث نشاط مردم شهر می‌شود.

ظرفیت دریاچه سد زاینده رود ۱.۵ میلیون مترمکعب آب است، اکنون آب دریاچه کم شده است و اولویت آب منطقه‌ای اصفهان در ابتدا به آب شرب سپس به صنایع وابسته به آب که قطع آب یعنی تعطیلی این صنایع و اولویت سوم نیز به کشاورزی و محیط زیست اختصاص داده شده است، البته در این اولویت بندی‌ها درباره بحث‌های زیست محیطی و جاری بودن آب در زاینده‌رود نظراتی داریم و برای ما مهم است.

به گفته نور صالحی از یک طرف با شرایط و تغییرات اقلیمی و از یک بعد دیگر با افزایش جمعیت روبه‌رو هستیم. خواست ما از دولت مرکزی این است که به کشاورزی برای تغییر شرایط کشت و ایجاد کشت گلخانه‌ای کمک کنند، چرا که کشت گلخانه‌ای یک‌دهم کشت سنتی مصرف آب دارد، دولت مرکزی هم به حساسیت این موضوع در اصفهان پی برده است و مشکلات کشاورزان کاهش می‌یابد.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
تمدن اصفهان دقیقا چیه ،بگویید ماهم بدانیم ،یک زمانی یک شاهی داشته با سپاهش از اصفهان رد میشده و شکاری را که زده بودند می خوره وبعد از خواب قیلوله کنار زاینده رود دستور میده که یک قصر آنجا بسازند و بعد هرچی مسگر و هنر مند بوده از همه کشور جمع می کنند اینجا و بعد این همه هنر را به اسم خودشون می زنند درست مثل الان که همه تو تهران جمع شدند ، اصفهان، تمدن خراسان، با ان تاریخ یا شیراز یا خوزستان و یا حتی گرگان را نداره فقط موج سواری رو افکار مردم را خوب بلد است.