مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش سریع ابتلا به کرونا در موج ششم این ویروس خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدحسن درخشان گفت: در موج ششم کرونا، با سویه غالب امیکرون، با افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان با عنوان افزایش "آسانسوری" مواجه هستیم.

 در ۲ هفته اخیر میزان مراجعات مردمی و موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی افزایش قابل توجهی یافته و نتیجه مثبت آزمایش‌های پی. سی. آر در مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پنج درصد به ۵۰ تا ۵۵ درصد رسیده است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این موج منطقه صعودی و یا ضابطه‌مند افزایش تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی وجود ندارد و به دلیل سرایت پذیری بالای سویه اومیکرون، شمار مبتلایان به طور ناگهانی بیشتر شده که از آن به افزایش آسانسوری تعبیر می‌شود.


بیشتر بخوانید


درخشان گفت: روزانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز منتخب و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند و تعداد بستری شدگان روزانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز به ۳۰۰ نفر در روز رسیده است.

او گفت: مرگ و میر‌های کرونایی در خراسان رضوی دو رقمی شده است و در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد مرگ ومیر ناشی از کرونا در افرادی رخ داده که واکسیناسیون خود را انجام نداده و یا تکمیل نکرده اند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.