استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مشکلی بزرگتر از بحث بیکاری در استان نداریم و راه‌حلش هم اجرای طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدنی، کشاورزی و هر مزیت نسبی موجود در منطقه است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - حسین مدرس خیابانی در حاشیه بهره‌برداری و افتتاح واحد فرآوری کارخانه مس گفت: همانگونه که همه می‌دانند ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان وسیع و متنوع است و در بسیاری از کانی‌های فلزی و غیرفلزی جزو رتبه‌های بالای کشور قرار داریم که مشخصا برای مس براساس تخمین‌هایی که زده شده به یاری خدا ذخایر معدنی ما در استان به رتبه اول و یا نهایتا دوم کشور خواهد رسید.

او گفت:  واحد فرآوری مس از معدن با ارزش افزوده‌ی بیشتری بهره‌برداری می‌کند و باعث می‌شود که حوزه اشتغال تاثیرات چشمگیری در منطقه پیدا کند.

مدرس خیابانی گفت: واحد‌های معدنی می‌توانند در اطراف خود یک آبادنی و شهر و حیات دوباره‌ای را ایجاد کنند و امیدواریم با این واحد معدنی و فرآوری مسی که امروز شکل گرفته زنجیره متعددی از خدمات صنایع پایین دست و خدمات مرتبط برای برآیند فعالیت صنعتی و معدنی شکل گیرد.

به گفته مدرس خیابانی  یکی از جلوه‌های این واحد فرآوری معدن مس این است که تماما توسط بخش خصوصی انجام شده است و برای ما مهم بوده که اقتصادمان را اقتصادی مردمی کنیم تاکید کرد: اینکه بخش خصوصی برای توسعه، عمران و آبادانی کشور به کمک دولت بیاید فوق‌العاده اهمیت دارد و ما هم به عنوان مسوولان دولتی وظیفه داریم از آن‌ها پشتیبانی و موانع را از جلوی پایشان برداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیام اجرا این طرح این است که این منطقه دارای امنیت سرمایه، فیزکی و اجتماعی کامل در تمام حوزه‌ها است و از اینرو تمام سرمایه گذاران به خصوص کسانی که دل گرو آبادنی این استان دارند فعالیت خود را شروع کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار