رییس دادگستری شهرستان راور گفت: طرح زنگ حقوق با هدف دانش افزایی حقوقی در مدارس راور اجرایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - ابوالفضل فرحبخش گفت: نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم که نشان از اهمیت و حساسیت موضوع دارد، باید اقداماتی موثر و عملی برای پیشگیری و کاهش جرایم در جامعه صورت پذیرد. به همین منظور طرح زنگ حقوق در مدارس با هدف بالا بردن سطح دانش حقوقی و قضایی دانش آموزان، اولیا و مربیان اجرایی می‌شود.

او می گوید: امروز یکی از نیاز‌های اساسی جامعه افزایش دانش حقوقی شهروندان است؛ زیرا نداشتن آگاهی عمومی از مسائل حقوقی، باعث افزایش جرایم و آسیب‌های اجتماعی و ورود پرونده‌های متعدد به دادگستری می‌شود.

به گفته رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم راور  به منظور بالا رفتن سطح دانش حقوقی، آموزش حقوق شهروندی در بستر‌هایی مانند مدارس، فضای مجازی، رسانه‌ها و مساجد صورت می‌پذیرد و بدین منظور دادگستری شهرستان راور طرح‌هایی همانند زنگ حقوق در مدارس، پیشگیری رسانه‌ای و هر مسجد یک حقوقدان را در راور اجرایی کرده است.

مجتبی استوارزاده، معاون دادستان راور نیز در این جلسه گفت: طرح زنگ حقوق در مدارس، یکی از بهترین اقداماتی است که می‌تواند برای پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شود و آشنایی دانش آموزان و اولیای آن‌ها در دراز مدت، نتایج بسیار مطلوبی به دنبال دارد.

او می گوید: همه ادارات به ویژه اداره آموزش و پرورش شهرستان باید با تعامل و هم افزایی و همگرایی با حساسیت و جدیت به منظور تحقق اهداف این طرح گام بردارند تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد آثار و نتایج این طرح در شهرستان باشیم.

معاون دادستان راور در پایان گفت: توجه ویژه به دانش و آگاهی‌های حقوقی شهروندان در سرنوشت و بهداشت حقوقی آنان اثرگذاری عمیقی دارد و از بروز جرائم، دعاوی و اختلاف در جامعه پیشگیری می‌کند و این آگاه سازی همیشه می‌تواند علاج قبل از واقعه باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.