بررسی ۳۵ پرونده قصور پزشکی /۲۵ پزشک محکوم شدند

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته به ۳۵ پرونده قصور پزشکی رسیدگی شده که ۱۰ پزشک تبرئه و ۲۵ پزشک محکوم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - توکلی گفت: طی ۱۰ ماهه  امسال ۱۲ هزار و ۸۴۶ پرونده در پزشکی قانونی خراسان جنوبی بررسی شده که نسبت به پارسال ۱۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او  طی ۱۰ ماه گذشته تعداد متوفیان ناشی از تصادفات ۲۳۷ مورد بوده که نسبت به پاارسال ۲۰.۳ درصد رشد پیدا کرده و در این زمینه با توجه به جمعیت خراسان‌جنوبی رتبه چهارم کشور را داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در مورد جسد‌های ارجاع شده به پزشکی قانونی جهت معاینه گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۴۹۷ جسد معاینه شده که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته و از این جهت استان ۲۷ کشور هستیم.

توکلی گفت: در این مدت بیش‌از ۳ هزار پرونده نزاع در پزشکی قانونی بررسی شده که نسبت به پارسال ۳.۳ درصد رشد داشته و شهرستان‌های بیرجند، قاین و طبس سه دارای بیشترین پرونده‌ها بوده است.

او گفت: تصادفات در خراسان‌جنوبی رتبه دوم مراجعه به پزشکی قانونی را دارد و از این جهت در سطح کشور نسبت به جمعیت رتبه ۲۶ را داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: در بحث معاینات سقط درمانی نیز آمار امسال سقط ۸۶ مورد مراجعه به پزشکی قانونی داشتند که به ۵۰ مورد مجوز داده شد و به ۳۶ مورد مجوز داده نشده است.

توکلی گفت: امسال پرونده‌های مصدومین ناشی از تصادفات طی این مدت  ۳ هزار و ۵۰۸ پرونده بوده که نسبت به پارسال ۱۸.۸ درصد رشد داشته است.

او گفت: در زمینه مصدومین ناشی از تصادفات خراسان‌جنوبی در سطح کشور متناسب با جمعیت رتبه ۱۰ را دارد که جالب نیست و در این زمینه نیز شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین رتبه‌های اول تا سوم را دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به عملکرد آزمایشگاه الکل این اداره کل اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های مربوط به الکل ۴۹۵ مورد بوده است.

توکلی گفت: در زمینه مصدومین ناشی از حادثه کار ۱۹۳ نفر مصدوم داشتیم که در مقایسه با پارسال ۱۶ درصد رشد داشته و در این بخش نیز رتبه ۲۷ کشور را داریم.

او گفت: متوفیان حادثه ناشی از کار نسبت به پارسال ۳۸.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به نظریه‌های صادر شده اشاره و ۵۳ درصد علت فوت را تصادفات دانست و گفت: امسال  ۱۵ درصد کاهش تعداد مراجعه ناشی از سقط داشتیم.

توکلی در مورد قصور پزشکان گفت: طی ۱۰ ماه گذشته به ۳۵ پرونده قصور پزشکی رسیدگی شده که ۱۰ پزشک تبرئه و ۲۵ پزشک محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی به کمبود نیروی آزمایشگاه اشاره و گفت: کمبود پزشک در پزشکی قانونی نداریم، ولی کمبود نیروی آزمایشگاه در پزشکی قانونی استان وجود دارد.

توکلی گفت: در تمام شهرستان‌های استان به جز خوسف پزشکی قانونی با پزشک مستقر داریم.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسا‌ن‌جنوبی گفت: به دلیل گستردگی خراسان‌جنوبی باید در شهرستان‌ها که تعداد پرونده و مراجعات کم بوده هم پزشک مستقر داشته باشیم و برای مرکز استان که مراجعات و پرونده زیاد است نیز همان پزشک باشد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.