همزمان با دهه فجر ساکنان محلات کم برخوردار استان که بیمه درمانی ندارند به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بیمه سلامت دسترسی مناسب به خدمات بیمه سلامت در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار است که با اجرای آن، برای ساکنان این محلات بیمه همگانی سلامت به شکل رایگان صادر می‌شود.

 تفاهم نامه‌ای بین سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت کشور در خصوص بیمه کردن  ساکنان محلات کم برخوردار و حاشیه نشین شهر‌ها امضا شده است.

او گفت: تعدادی از ساکنان محلات کم برخوردار ممکن است از اینکه می‌توانند به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند، اطلاع نداشته باشند که در این طرح با مشخص کردن محلات کم برخوردار در سطح استان و هر یک از شهرستان‌ها و با هماهنگی‌های به عمل آمده با سایر سازمان‌های حمایتی و نهاد‌های مردمی جهت استقرار محل‌هایی برای مراجعه این عزیزان در نزدیکی محل زندگیشان و ساماندهی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای انجام فرایند ثبت نام و انتساب به پزشکان خانواده نزدیک به محل سکونت این افراد برنامه ریزی لازم انجام شده است که پس از تکمیل ساماندهی از طریق رسانه‌های عمومی شروع فرآیند ثبت نام اطلاع رسانی خواهد شد.

فرجی گفت: با توجه به وضعیت کنونی انتشار بیماری کرونا، شناسایی و بهره مندی این افراد از پوشش بیمه‌ای کمک شایانی در پیشگیری، درمان و ارتقاء سلامت آن‌ها خواهد داشت که امیدواریم با همفکری و هماهنگی اعضای کارگروه استانی شاهد اتفاقات خوب به نفع افراد بدون بیمه پایه درمان در استان باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.