مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: هم اکنون ۹۹/۴درصد نسخ در استان همدان الکترونیکی نوشته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سعید فرجی با بیان اینکه از طریق نسخه نویسی الکترونیکی سازمان‌های بیمه‌گر امکان پرداخت به روزتر مطالبات را خواهند داشت گفت: پس از استقرار کامل نسخ الکترونیک شاهد فواید بسیار آن خواهیم بود که تنها یک مورد از این فواید پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است.

او با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی جلوگیری می‌کند افزود: با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل ارائه خدمات الکترونیک، بیمه شده با کمترین هزینه به بالاترین سطح از خدمات سلامت دسترسی خواهد داشت و مدیریت و ساماندهی هزینه‌های سلامت در سطح کشور و کاهش استفاده از کاغذ خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان تأکید کرد: آموزش‌های لازم به کلیه پزشکان استان به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه گردیده است و هم اکنون ۹۹/۴درصد نسخ در استان، الکترونیکی نوشته می‌شود.

فرجی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه سال ۹۹ پرداخت مطالبات پزشکان منوط بر این بود که صرفا نسخ به صورت الکترونیکی نوشته شود تصریح کرد: این امر باعث شد تا پایان سال ۹۹ تمام مطب‌های پزشکان طرف قرارداد نسخه نویسی الکترونیک انجام دهند و عمده آن‌ها نیز به آنلاین بود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: در حال حاضر با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده هم اکنون در بخش خصوصی ۱۰۰ درصد و در بخش دولتی دانشگاهی حدود ۹۸ درصد و در مجموع ۹۹/۴درصد نسخ در استان، الکترونیکی و آنلاین نوشته می‌شود و این درصد روزانه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.