مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از انتساب ۱۲۵هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی استان به پزشک خانواده خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- دکتر سعید فرجی گفت: بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها، پزشک خانواده افراد است این طرح باعث می‌شود افراد زودتر، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند که در این صورت بخش عمده‌ای از هزینه‌های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.

 او گفت: برخی از پزشکان متخصص مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند در این شرایط کرونا نیز بهتر است افراد به پزشک خانواده در شهرستان‌های خود مراجعه کنند تا اینکه به مرکز و به مطب پزشکان خاصی مراجعه کرده باشند و باعث ازدحام شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست و پزشک خانواده، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

فرجی گفت:در استان همدان ۲۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی مشمول طرح پزشک خانواده شهری هستند که تا کنون ۱۲۵ هزار نفر از جمعیت مذکور به ۷۸ پزشک خانواده منتسب شده اند.

او گفت:بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند و از این پس جهت دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه‌ای می‌بایست صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند و در صورت نیاز، پزشک خانواده، بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع خواهد داد.

با اجرایی شدن طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده شهری این گروه از بیمه شدگان علاوه بر مراکز درمانی دولتی می‌توانند از خدمات بخش خصوصی هم بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.