۹۵ درصد نسخه‌ها در بیمارستان های مشهد الکترونیکی صادر می‌شود

مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از صدور ۹۵ درصدی نسخه‌ها الکترونیکی تجویز شده در بیمارستانهای مشهد خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - جواد ملکی گفت: ۹۵ درصد از نسخه‌های تجویز شده در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی صادر شده است.

به گفته او، صدور نسخ الکترونیکی برای بیماران سرپایی در حوزه های دارویی و پاراکلینیکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به ۹۸ درصد رسیده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را تحت پوشش دارد و هم اکنون ۶۳ بیمارستان در خراسان رضوی فعال است.

او گفت: طرح صدور نسخ الکترونیک از تیرماه امسال در بیمارستانها و شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده و بدین منظور آموزش پرسنل و زیرساخت سخت افزاری برنامه نسخه الکترونیک برای هر یک از بیمارستانها مهیا شده است تا صدور نسخه الکترونیک بدون دغدغه تجهیزات انجام شود.

مدیر اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرآیند تجهیز شدن بیمارستانهای تابعه دانشگاهی و اتصال به سازمانهای بیمه گر، بیمه سلامت و تامین اجتماعی همچنان در حال انجام است.

ملکی گفت: در یک برنامه ۲ ساله، از بین بردن پرونده های مشمول قوانین مرور زمان و اسکن پرونده های جاری بیمارستانها پیش از بایگانی پرونده با هدف ایجاد نسخه الکترونیکی از پرونده کاغذی در اولویت دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام//ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار