قوم بختیاری با دوری جستن از بختیار و بیعت با امام خمینی (ره) نقش مهمی در جریان انقلاب اسلامی ایفا کردند و این روز در تاریخ انقلاب جاودانه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکردبختیاری‌ها اثبات کردند که برای اجرای دین خدا می‌توان تعلقات قومی را کنار زد و بدین ترتیب با دوری جستن از بختیار و بیعت با امام خمینی (ره) نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند.

۲۰ بهمن‌ماه به واسطه دیدار و بیعت جمعی از اهالی چهارمحال و بختیاری با امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، روزی ماندگار در تاریخ پر افتخار این استان است.


بیشتر بخوانید


جمعی از اهالی و بختیاری‌های غیور منطقه چغاخور، بلداجی و بروجن، روز پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ به وسیله ۱۱ دستگاه اتوبوس برای بیعت با حضرت امام خمینی (ره) عازم تهران شدند.

گروه اعزامی حدود ساعت ۰۹:۳۰ دقیقه صبح جمعه ۲۰ بهمن ضمن ملاقات و بیعت حضوری با امام خمینی در مدرسه علوی، آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از انقلاب اسلامی اعلام کردند.

این افراد سپس با حضور در مراسم سخنرانی مهدی بازرگان نخست وزیر منصوب ایشان در دانشگاه تهران، از دولت موقت نیز اعلام پشتیبانی نمودند.

این گروه، شامگاه ۲۰ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا و شنیدن سخنان آیت الله دکتر بهشتی، به سمت استان چهارمحال و بختیاری حرکت کردند که به دلیل حکومت نظامی، مجبور به توقف در شهر مقدس قم شدند.

پس از آن نیز مردم چهارمحال و بختیاری در برهه‌های مختلف، بصیرت و حضور به موقع خود در صحنه‌های مهم انقلاب را به خوبی نشان دادند.

در روز ۱۹ بهمن بیعت همافران با امام راحل نیز به ثبت رسیده که نشان از بصیرت والای ارتش نیروی هوایی کشور به مانند سایر اقشار و گروه‌های مختلف جامعه دارد.

سرانجام وضع حکومت نظامی در ۲۱ بهمن از سوی بختیار با شجاعت و تدبیر امام راحل شکسته شد و بستر مناسب را برای پیروزی انقلاب در روز ۲۲ بهمن فراهم کرد.

به گواه تاریخ، ۴۳ سال از این واقعه می‌گذرد آنچه مسلم است مردم چهارمحال و بختیاری با خون خود پای بیعت‌نامه با امام راحل و مقام معظم رهبری را امضا کردند و همچنان تا ابد پای کار نظام‌اند.

در بسته صوتی بیعت ماندگار به تهیه کنندگی عرفانه نعمتیان این واقعه سرنوشت ساز را روایت کرده‌ایم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار