رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: محصولات زراعی و باغی استان، در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۵۷، ۱۵ برابر رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -  سید ابوالفضل وکیلی گفت:  تولید محصولات زراعی استان از ۳۸ هزار تن به ۵۹۵ هزار تن افزایش یافته است.

او می گوید: تولیدات محصولات باغی از ۲۹ هزار تن به ۲۸۲ هزار تن افزایش داشته است که رشد ۱۰ درصدی تولیدات را نشان می دهد.

به گفته وکیلی احداث و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در سطحی معادل ۱۹۹۸ هکتار و تولید بیش از ۵۷۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی و ۱۴ میلیون شاخه گل زینتی در استان کلید خورد.

او می گوید: ضریب مکانیزاسیون به ۱.۹۶ صدم اسب بخار در هکتار با تجهیز و نوسازی ناوگان ماشین‌های کشاورزی و مبارزه اصولی با آفات و بیماری‌های گیاهی ارتقاء یافت.

وکیلی گفت: دام و طیور نیز، در تولید محصولات دام و طیور نسبت به سال ۱۳۵۷ با تولید ۴۳۴ هزار تن محصول در سال ۱۳۹۹,رشد ۹ برابری داشته است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با توجه به واردات نهاده‌های دامی آب مجازی، سالیانه یک میلیار متر مکعب آب صرفه جویی شد.

او گفت: سرانه تولیدات کشاورزی استان از ۲۹۰ کیلوگرم در سال ۱۳۵۷ به ۱۶۰۰ کیلوگرم به ازای هرنفر در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت.

وکیلی با بیان اینکه ۳۲۰۰ کیلومترکانال انتقال آب و لوله گذاری مسیر آب اجرا شده است گفت: ۲۳۰۰ باب استخر تنظیمی نیز احداث شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: نخستین مزرعه تولید پرورش ماهی تیلاپیا کشور در بافق بهره برداری و موافقت اصولی و پروانه تاسیس به ظرفیت ۱۵ هزار تن صادر شد.

او می‌گوید: استان یزد با صدور ۱۰۵ مجوز تاسیس و بهره برداری از ۳۳ واحد صنعتی تولید فراورده‌های کنجدی به بزرگترین مجتمع کارگاهی محصولات کنجدی کشور تبدیل شده است.

وکیلی گفت: لایروبی و مرمت سالانه ۳۰۰ رشته قنات، احداث ۱۱۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در سطح ۲۰۰۰۰ هکتار، زهکشی اراضی در سطح ۱۸۰۰ هکتار، توسعه پرورش نژاد‌های پر تولید دام‌های سبک و سنگین و بز سانن آلپاین گوسفند رومانوف افشاری شال نژاد گاو دو منظوره و شتر دو کوهانه و شیری، بهره برداری از ۳۹۵ طرح صنتعی با ظرفیت فرآوری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی به میزان ۱۳۵۴ هزار تن و اشتغالزایی ۷۱۵۹ نفر، بهره برداری از بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور مرکز و جنوب کشور از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.