شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم با استفاده از دانش بومی و دانشجویان این دانشگاه موفق به تولید انواع فرآورده‌های جلبکی و بیوتکنولوژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - مریم‌السادات میرباقری فیروز‌آباد، مدیرعامل شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم گفت: این شرکت در خرداد‌ماه  امسال با همکاری و بهره‌گیری از دانش جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی رشته بیوتکنولوژی دانشگاه یزد برای استفاده از علم به صورت کاربردی تاسیس شده است.

میرباقری فیروز‌آباد گفت: شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم بیشتر در حوزه‌های بیوتکنولوژی میکروبی و میکروبیولوژی در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد فعالیت دارد و یکی از محصولات تولیدی این شرکت ماده ضد جلبک است.

او همچنین می‌گوید: ترکیب ضد جلبک می‌تواند با مهار جلبک‌ها، ضمن از بین بردن جلبک‌های موجود، روند گسترش را نیز خنثی ساخته و سلامت آب را حفظ کند و به طور کلی از این ماده تولیدی می‌توان در تمامی آب‌هایی که از مشکل رشد جلبک رنج می‌برند، استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم گفت: کود جلبکی طیف گسترده‌ای از مواد غذایی با ارزش را برای مراحل مختلف رشد گیاهان تأمین کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

به گفته دکتر میرباقری، استفاده از کود جلبکی در مراتع باعث افزایش جذب مواد غذایی، میزان پروتئین و کیفیت نهایی محصول می‌شود.

او گفت: از آنجاییکه مکمل‌های غذایی سرشار از مواد مغذی خاص و نیز حاوی اجزای سازنده فعالی هستند و به فرآیند‌های گوارشی یا متابولیکی کمک کرده، یا ترکیبی از مواد غذایی و اجزای سازنده فعال را تأمین می‌کنند.

عضو هیات علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه یزد گفت: تولید فیکوسیانین (رنگ‌دانه آبی) در این شرکت از طریق فرآوری جلبک تک سلولی صورت گرفته که می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قدرتمند و طبیعی در درمان انواع بیماری‌های موثر باشد.

میرباقری می گوید: از مسوولان استانی و کشوری می خواهیم تا با حمایت از این شرکت و معرفی سرمایه‌گذار ضمن تولید انبوه محصولات خود برای عرضه به بازار‌های داخلی و خارجی برای استفاده هرچه بیشتر از دانش بومی و ایده‌پردازی‌های دانشجویان در حوزه بیوتکنولوژی کمک شایانی کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.