همزمان با دهه مبارک فجر، ۱۳۹ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هشمتین روز از دهه فجر، روند واگذاری ۱۳۹ واحد مسکونی به مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی اجرایی شد.

این واحد‌های مسکونی در قالب تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم احداث شده است که از این تعداد ۳۴ واحد مسکن ۲ معلولی، ۶۸ واحد مسکن تک معلولی، ۳۵ مسکن در قالب طرح خاتم و سه مسکن برای ایتام است.


بیشتر بخوانید


هشت واحد از این تعداد در فارسان، هشت واحد در بروجن، هشت واحد در کیار، ۳۸ واحد در اردل، ۴۱ واحد در لردگان خانمیرزا، ۱۰ واحد در سامان، سه واحد در شهرکرد، ۲۳ واحد در کوهرنگ احداث و به مددجویان واگذار شده است.

واحد‌های مسکونی که توسط بنیاد خاتم احداث می‌شود به صورت رایگان به مددجویان واگذار می‌شود.

برای ساخت مسکن در مناطق روستایی نیز بنیاد مسکن برای واگذاری زمین به مددجویان با سازمان بهزیستی همکاری دارد.

بهزیستی برای ساخت مسکن ۲ معلولی ۱۴۰ میلیون تومان در شهر و ۸۵ میلیون تومان در روستاها، خانواده تک معلولی، ۵۰ میلیون تومان و طرح ایتام۱۵۰ میلیون تومان و زنان سرپرست خانوار ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه ساخت مسکن به مددجویان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

تفاهمنامه‌ای با بنیاد مستضعفان برای ساخت مسکن خانواده‌های ۲ معلولی و بیشتر زیرپوشش بهزیستی انعقاد شده است که برای این تفاهمنامه یک‌هزار و ۵۷۰ خانوار ۲ معلولی و بیشتر در استان ثبت نام کردند.

بسیاری از مددجویان زیرپوشش این سازمان از حمایت‌های طرح مسکن مددجوی بهره‌مند شدند، اما به دلیل مشکلات اقتصادی مسکن را به فروش رسانند و هم‌اکنون فاقد مسکن هستند.

در تفاهمنامه بهزیستی با وزارت مسکن و شهرسازی نیز سهم استان ۲ هزار و ۷۷۳ واحد پیش‌بینی شده است که این طرح همه مددجویان زیرپوشش را شامل می‌شود.

امسال تعهد احداث مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ۶۷۳ واحد مسکونی بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.