فرماندار همدان از ایجاد چهار بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و پروتئینی تا ۲۰ بهمن در همدان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان -  محمدعلی محمدی گفت: در راستای سیاست دولت و برای تحقق شعار از مزرعه تا سفره از طریق وزارت کشاورزی تصمیم گرفتیم در شهرستان همدان بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات کشاورزی و دامی راه‌اندازی کنیم.

به گفته او در نشست قبلی ۱۰ نقطه در شهرستان همدان مشخص شد که این به شکل سازه چادر و غرفه در آن‌ها ایجاد شوند، اما به‌دلیل محدودیت زمانی و مکانی مقرر شد در این ۱۰ نقطه توزیع به‌صورت وانت‌بار تا ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام گیرد.

فرماندار همدان گفت: دیدگاه ما این است که بازارچه‌ها و توزیع محصولات کشاورزی توسط وانت‌بار‌ها در مناطق کمتربرخوردار و حاشیه شهر انجام شود.

محمدی گفت: در راستای حذف دلالان مقرر شده در کنار چهار بازارچه فعلی میوه‌وتره‌بار، در چهار نقطه دیگر از شهرستان شامل محدوده میدان باباطاهر، شهرک مدنی، میدان شیرسنگی و بلوار بعثت، بازارچه‌های توزیع محصولات کشاورزی ایجاد شود.

به گفته فرماندار همدان تا ۲۰ بهمن‌ماه باید این چهار بازارچه محلی ایجاد و فعال می شوند.

او گفت:  این بازارچه‌ها فقط برای عرضه محصولات کشاورزی و میوه‌وتره‌بار ایجاد نشده و باید محصولات دامی و پروتئینی هم ارائه و توزیع شود.

محمدی گفت: هدف نهایی از ایجاد این بازارچه‌ها حذف دلالان و تأمین اقلام ضروری مردم با کمترین قیمت و بهترین کیفیت است.

به گفته فرماندار همدان قرار است این بازارچه‌ها به‌صورت دائمی در مناطق مشخص دایر شوند و مختص ایام خاصی نباشند.

او گفت:  برای برقراری تعادل در بازار عرضه، باید بازارچه‌های محصولات به‌صورت دائمی دایر باشند.

محمدی گفت: در حال حاضر تعداد کمی از افراد جامعه از ایجاد این بازارچه‌ها خبر دارند و امیدواریم با کمک رسانه و ظرفیت فضای مجازی هرچه زودتر این اطلاع‌رسانی به عموم مردم انجام گیرد.

فرماندار همدان گفت: شب عید این بازارچه‌ها مختص محصولات شب عید  است و  در این بازارچه‌ها محصولات کشاورزی همچون سیب زمینی، میوه و... توزیع می‌شود.

 او گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال‌های گذشته توزیع محصولات شب عید ۱۵ روز زودتر انجام شود که تجربه تلخ سال‌های گذشته و عدم فروش محصولات، دوباره تکرار نشود.

به گفته محمدی باید محصولات با سود ۳۰ تا ۳۵ درصدی عرضه شوند و این امر حتماً باید لحاظ شود و افزایش قیمت بیشتر از این نرخ نباشد که در صورت مشاهده با افراد خاطی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

فرماندار گفت: درصورت استقبال مردم تعداد این بازارچه‌ها و مناطق بیشتر خواهد شد.

او خطاب به نماینده شهرداری گفت: باید در محل برپایی بازارچه‌ها مباحث ترافیکی و شلوغی مناطق در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.