باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - علیرضا صلواتی گفت: یکی از دغدغههای مهم مردم مرکز کشور، تکمیل بخش آزادراهی شمالی-جنوبی کشور است و بخش ایزدخواست تا شیراز آزادراه اصفهان - شیراز به طول ۲۲۴ کیلومتر در حال فعالیت بوده و به زودی افتتاح میشود.
طول کلی این آزادراه ۲۲۴ کیلومتر بوده و کاهش حدود ۱۳۵ کیلومتر از مسیر موجود و کاهش زمان سفر به میزان حدود دو ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال و کاهش سالانه خسارات و هزینههای تصادفات جادهای به میزان حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از جمله مزیتهای مهم آن به شمار میرود.
به گفته او اجرای بخش اصفهان تا ایزدخواست از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید برای ورود سرمایهگذار آن اقدامات جدی صورت پذیرد.
آزادراه اصفهان_ایزدخواست بهعنوان بخشی از آزاد راه شمالی جنوبی کشور در ادامه آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران احداث میشود و در انتها به آزادراه در دست احداث ایزدخواست به شیراز وصل میشود و این مسیر، جزئی از کریدور شمالی-جنوبی ترانزیتی آسیایی است.
این آزادراه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حد فاصل سهراهی مبارکه-شهرضا آغاز شده و به ایزدخواست میرسد و براساس مطالعات صورت گرفته، در اجرای آن، امکانات رفاهی و سایر موارد نیز پیشبینی شده است.
صلواتی میگوید برای اجرای این پروژه نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری مورد نیاز است که به دنبال آن هستیم با ورود صنایع استان و همچنین سرمایهگذاران مختلف، زمینه اجرای این پروژه مهم را در حوزه زیربنایی راههای کشور فراهم کنیم.
در صورت ورود سرمایهگذار، این پروژه در مدت چهار سال قابل ساخت و بهرهبرداری بوده و پیشبینی میشود که در سال ۱۴۰۴ به بهرهبرداری برسد تا مردم بتوانند از این پروژه استفاده لازم را ببرند.
او درباره آزادراه کنارگذر غربی اصفهان، گفت: ادامه آزادراه کنارگذر غرب اصفهان حدفاصل میدان کرکوند تا بزرگراه مبارکه- بروجن از پروژههای نیمهتمام استان به شمار میرود که با ورود سرمایهگذار قابلیت تکمیل و اجرا در زمان کوتاهی را دارد.
اولویت نخست اجرای این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر در صدد اجرا بوده و تلاش میکنیم که با ورود سرمایهگذار و سرمایهگذاری هزینهای بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال زمینه اجرای آن را فراهم کنیم.
مجری آزادراههای جنوب و جنوب شرق کشور معتقد است آزادراه کنارگذر غربی اصفهان بهعنوان بخش مهمی از شبکه شریانی شمال-جنوب کشور در کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای شهر اصفهان و انتقال سریعتر بار و کالا و مسافر از نقاط مهم و راهبردی مانند مجتمع فولادمبارکه، کارخانجات ذوبآهن اصفهان، کارخانجات سیمانسپاهان و اصفهان و پلیاکریل و صنایع نظامی و پتروشیمی و بالاخره صنایع حاشیه رودخانه زایندهرود نقش بسزایی را ایفا میکند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/م