مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۳۵ تردد وسائط نقلیه در ۱۰ ماهه امسال در محور‌های مواصلاتی شمال این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت:براساس آمار دریافتی از ۳۸ دستگاه تردد شمارآنلاین نصب شده در محور‌های مواصلاتی شمال استان، بیشترین تردد وسائط نقلیه این مدت در محور‌های مرز میلک- زهک و بالعکس، سه راهی دشتک - زاهدان و زهک- زابل گزارش شده است.

او گفت:سرعت متوسط تردد در محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان در این مدت ۸۵ کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پایش تصویری و مدیریت ترافیک و شناسایی رخداد‌های جاده‌ای و افزایش سرعت تصمیم گیری و مدیریت رخداد وآگاهی از شرایط جوی در محور‌های مواصلاتی استان تعداد ۱۳ دستگاه دوربین نظارتی و ۱۶ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در محور‌های مواصلاتی حوزه شمال استان فعال است که تا پایان امسال  ۶ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور جدید و ۲ سامانه تردد شمار دیگر در راه‌های ارتباطی استان نصب خواهد شد.

به گفته کرد: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا با اجتناب از سفر‌های غیر ضرروری با ماندن در منازل به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند.

او گفت: سامانه ۱۴۱ به عنوان ابزار‌های ارتباطی شهروندان جهت اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محور‌های مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخداد‌های جاده‌ای است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار