امسال ۶ هزار پرونده مزمن الکترونیکی برای بیماران برای بیماران دیابتی، فشار خون و قلبی عروقی در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - محمود فروزنده مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری از تشکیل ۳۶ هزار پرونده الکترونیکی در مراکز درمانی این سازمان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۹ پرونده توسط پزشکان عمومی و بیش از هفت هزار پرونده توسط پزشکان متخصص تشکیل شده است.

برای بیماران دیابتی بیش از ۱۱ هزار پرونده، بیماران مبتلا به فشار خون نزدیک به ۲۰ هزار پرونده و سایر بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی و عروقی و اعصاب و روان حدود پنج هزار پرونده الکترونیک تشکیل گردید.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر در شرایط انتشار ویروس کرونا در حدود ۳۴ هزار بیمار دارای پرونده مزمن با مشکلات دیابت، قلبی عروقی و فشار خون به جای دریافت ماهانه دارو، هر دو ماه یکبار دارو‌های خود را دریافت کرده که در راستای کاهش مراجعه افراد آسیب‌پذیر به مراکز درمانی اقدام موثر و مفیدی است.

امسال برای بیماران دیابتی، فشار خون و قلبی عروقی بیش از شش هزار پرونده مزمن الکترونیکی برای بیماران زیر پوشش تامین اجتماعی استان تشکیل شده است.

این پرونده‌ها به صورت الکترونیکی توسط پزشک عمومی تشکیل شده و در صورت نیاز، پزشک عمومی بیمار را به متخصص مورد نیاز ارجاع داده و بیماران در کمترین زمان ممکن توسط متخصص مورد معاینه قرار می‌گیرند.

خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان از سوی شش مرکز برای بیمه‌شدگان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در ۹ ماهه امسال مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۵۴ بیمار در بیمارستان بستری شدند و هفت هزار و ۲۱۰ نفر به صورت رایگان عمل جراحی شدند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار