مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، از انجام هزار و ۶۷۹ جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) استان به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود فروزنده مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲ هزار و ۱۷۲ بیمار خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی استان قرار دارند و از بسته‌های خدمتی تعریف‌شده در زمینه هزینه‌های تشخیصی، درمانی، دارویی و توان‌بخشی برخوردارند.

او افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، بیماری‌هایی مانند هموفیلی، تالاسمی، دیالیز خونی و صفاقی، ام‌اس، شیمی‌درمانی، متابولیک، خونی و پیوندی جزو بیماران خاص یا صعب‌العلاج محسوب می‌شوند.


بیشتر بخوانید


فروزنده با بیان اینکه امسال ۷۶ میلیارد ریال هزینه بیماران دیالیزی چهارمحال و بختیاری شده است، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۷۹ مورد جلسه دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام علی (ع) استان به صورت رایگان برای بیماران تحت پوشش انجام شده است.

او ادامه داد: هزینه هر دیالیز حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که برای بیماران تحت پوشش رایگان انجام می‌شود.

فروزنده با بیان اینکه در ۲ بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم تمامی هزینه‌های بیماران دیالیزی تحت پوشش بیمه است، افزود: در درمان مستقیم در حال حاضر ۲۴۰ پرونده بیماران دیالیزی فعال است.

او افزود: بیمارستان امام علی (ع) فرخشهر دارای پنج تخت فعال دیالیز است و دیالیز در این مرکز درمانی به هر ۲ روش همودیالیز و دیالیز صفاقی انجام می‌شود.

فروزنده توصیه کرد، با فرهنگ‌سازی در زمینه کنترل دقیق و به موقع فشارخون و بیماری‌های مزمن، خود مراقبتی، تغذیه سالم و تحرک بدنی از بروز بیماری‌های کلیوی پیشگیری شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار