مقامات آمریکایی از چین خواستند که به تعهد خود مبنی بر خرید ۲۰۰ میلیارد دلار کالا و خدمات اضافی از آمریکا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ عمل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان – سارا بیانچی، معاون نماینده تجاری آمریکا در کنفرانسی درباره تعهد خرید ۲۰۰ میلیارد دلاری کالا و خدمات از آمریکا از سوی چین گفت که چین به تعهدات خرید خود تحت این قرارداد عمل نکرده است و گفتگو‌های واشنگتن و پکن را «بسیار دشوار» عنوان کرد.

به گزارش رویترز، داده‌های تجاری گردآوری‌شده از سوی چاد باون، عضو ارشد مؤسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون نشان می‌دهد که چین تا ماه نوامبر تنها به حدود ۶۰ درصد از تعهد خود عمل کرده است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که به فشار بر چین برای دستیابی به توافقی برای تعهدات خرید ادامه خواهند داد. به گفته این مقامات، در ماه‌های اخیر تمایل واقعی چین برای خرید محصولات آمریکایی رو به کاهش است که این امر صبر واشنگتن را از بین خواهد برد.

این اظهارات یک روز قبل از انتشار داده‌های تجاری کل سال آمریکا بیان می‌شود. تحلیلگران معتقدند که تعهد چین برای افزایش خرید محصولات کشاورزی و تولیدی، انرژی و خدمات آمریکا کاهش قابل توجهی داشته است.

این توافق که در ژانویه ۲۰۲۰ از سوی ترامپ به امضا رسید، جنگ تجاری تقریباً سه ساله بین دو اقتصاد بزرگ جهان را خنثی کرد، اما تعرفه‌های صد‌ها میلیارد دلاری واردات را در دو طرف اقیانوس آرام اعمال کرد.

هفته گذشته، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن از اقدامات پکن برای اجرای این توافق، علیرغم تاثیر کووید-۱۹، رکود جهانی و اختلالات زنجیره تامین خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار