به گفته برخی منابع خبری، چین قرار است بخشی از ذخایر استراتژیک نفت خام خود را در اول فوریه برای کاهش قیمت جهانی نفت آزاد کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی منابع آگاه خبر دادند دولت چین در اواخر سال ۲۰۲۱ با آمریکا به توافق رسیده بود که به منظور کنترل قیمت‌ها در بازار‌های انرژی بخشی از منابع استراتژیک خود را آزادسازی کند.

یک منبع آگاه بدون اشاره مستقیم به جزئیات گفت: چین توافق کرده در صورتی که قیمت نفت بیش از ۸۵ دلار در بشکه باشد مقدار نسبتاً بیشتری از منابع نفتی استراتژیک خود را آزاد کند، ولی اگر قیمت‌ها در حوالی ۷۵ دلار ثابت بماند این میزان کمتر خواهد بود.

گفته می‌شود این اقدام چین در راستای گفتگو‌هایی است که جو بایدن در اواخر سال ۲۰۲۱ با کشور‌های بزرگ مصرف کننده نفت برای همراهی با آمریکا در جهت کنترل قیمت جهانی نفت خام انجام داده است.

آمریکا در هفته‌های گذشته تمامی مبادلات نفتی خود از جمله خرید و فروش از ذخایر نفتی خود را انجام داده است. این در حالیست که کره جنوبی و ژاپن هم برنامه‌های خود را برای فروش نفت خام اعلام کرده اند.

در روز‌های گذشته قیمت نفت به دلیل ایجاد برخی محدودیت‌های کرونایی در برخی کشور‌های جهان و نیز اختلالات عرضه نفت در لیبی و قزاقستان کاهش یافت.

روز گذشته، اما در قیمت آتی نفت خام برنت دریای شمال به بشکه‌ای ۸۴ دلار و ۷۹ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت هم ۸۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار