عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: نیمی از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه، افراد واکسینه نشده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  علیرضا صداقت گفت: نیمی از بیماران کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه، افراد واکسینه نشده و کسانی هستند که دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

هم اکنون شاخص تزریق دُز سوم واکسن در خراسان رضوی چهار درصد از میانگین کشوری کمتر است به طوری که این میزان در کشور بالای ۲۹ درصد و در خراسان رضوی کمتر از ۲۶ درصد است.

او گفت: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در مشهد نسبت به هفته‌های گذشته رشد هشت درصدی داشته است و هم اکنون ۲۵ درصد تخت‌های ویژه اشغال شده اند.

عضو کمیته علمی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: موج ششم بحران کرونا روز به روز در حال شعله‌ورتر شدن است لذا به محض داشتن علایمی همچون سردرد، سرگیجه، آبریزش بینی، گلودرد، خارش گلو، تب، سرفه مکرر و تنگی نفس باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود.

صداقت گفت: کسانی که این علایم را دارند و در روز‌های اخیر با افراد مشکوک به کرونا در ارتباط بوده و یا در سفر بوده‌اند نیاز است که به پزشک مراجعه کرده و هیچ گونه تأخیری در انجام این کار نداشته باشند و مشکل خود را یک سرماخوردگی معمولی تلقی نکنند.

او گفت: اگر نیازی به انجام آزمایش و گرفتن عکس و سی. تی. اسکن باشد حتماً از سوی پزشک تجویز می‌شود لذا افراد مشکوک تا زمانی که معاینه نشده اند نیازی به گرفتن موارد ذکر شده ندارند.

 

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.