مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش موارد مثبت سویه امیکرون در مشهد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمدحسن درخشان گفت: روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی می‌شوند که بیشتر آن‌ها از نوع امیکرون و ناشی از ارتباطات خانوادگی است.

در میان مبتلا‌های موج ششم بحران کرونا افراد زیر ۱۲ سال که واکسینه نشده‌اند بیشتر هستند گرچه از هفته گذشته واکسیناسیون افراد ۹ تا ۱۲ سال در خراسان رضوی آغاز شده است، اما هنوز درصد بالایی از این گروه سنی واکسینه نشده‌اند و نیازمند حضور پررنگ‌تر آنان در مراکز واکسیناسیون کرونا هستیم.

او گفت: روزانه بیش از سه هزار نفر به مراکز منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند که نتیجه آزمایش بیش از ۵۰ درصد آن‌ها مثبت است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گوید ویروس امیکرون که به غلط کم‌خطر و بی‌‎خطر معرفی شده به علت شدت بالای انتشار و عادی‌انگاری‌های موجود مشکل‌آفرین گشته است.

 تکمیل واکسیناسیون کرونا به عنوان ایمن‌ترین راه مقابله با این بیماری، شست‌و شوی دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک استاندارد مورد تاکید است.

در شرایط کنونی قرنطنیه افراد مشکوک و مثبت و همچنین قرنطینه معکوس مادران باردار و سالمندان و دیگر گروه‌های خاص و پرخطر نیز اهمیت زیادی در کنترل این ویروس دارد.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه برای مردم ظاهرا همه چیز عادی شده و رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر از سابق شده است
آخرین اخبار