معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: واحد معدنی منگنز چانعلی بزمان در ۸۰ کیلومتری این شهرستان با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۰۰ میلیارد ریالی و ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر نقش مهمی در توسعه منطقه خواهد داشت.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - داود شهرکی   در آیین افتتاح معدن منگنز چانعلی بزمان ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر  گفت: حوزه اطراف ایرانشهر و منطقه‌ای که ما امروز اینجا هستیم یک منطقه کاملا معدنی با ظرفیت‌های بسیار خوب است.

او گفت:در حوزه آهن نیز ذخایر خوب و مهمی در حوزه شهرستان بزمان داریم .

به گفته او  معادن سلیس، آندزیت، فلدسپات، طلا نیز جایگاه خوبی در این شهر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان می گوید:معدن طلای بزمان به یاری خدا در آینده نزدیک تعیین تکلیف و سرمایه‌گذارش مشخص خواهد شد.

او گفت: قطعا نگاه توسعه‌ای به مناطق مختلف با گسترش معادن وجود دارد.

به گفته او در سایر پروژه‌ها مثل حوزه کشاورزی، حوزه دامداری و پرورش مرغ و طیور و گردشگری ظرفیت‌های خوبی در ایرانشهر داریم.

شهرکی گفت: محور توسعه شهرستان و مناطق اطراف می‌تواند معدن باشد که این موضوع به خوبی شکل گرفته و بیش‌از ۷۰ معدن در حوزه این شهرستان پروانه دارد و سهم ۱۲ درصد معادن دارای پروانه سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

به گفته او مطالعات اکتشافی از سوی بخش خصوصی و دولتی نیز در منطقه ایرانشهر درحال انجام است و مطالعات اکتشاف طلا توسط سازمان توسعه را در این منطقه شروع کردیم و به یاری خدا این مهم در کنار ذخیره طلایی که در بزمان داریم به توسعه و سرمایه‌گذاری کمک می‌کند کما اینکه در بسیاری از شهرستان‌های دیگر نتیجه مطالعات منجر به شناسایی ذخایر خوب معدنی در استان شد.

او گفت:  معدن منگنز چانعلی بزمان می‌تواند در آینده به ذخایر و تولید در حوزه فولاد چابهار کمک کند ما ۲ کارخانه فولاد را در حوزه این شهرستان داریم که به یاری خدا با راه‌انداری آن‌ها بخش زیادی از مواد معدنی سیستان و بلوچستان در آنجا فرآوری خواهد شد.

 بزمان در ١٠٠ کیلومتری شمال غرب ایرانشهر، ۴۳۰ کیلومتری مرکز سیستان و بلوچستان (زاهدان) و درفاصله یکهزارو ۴۵۱کیلومتری از تهران واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار