نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه آرد روستا‌های فاقد نانوایی منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - محمد سرگزی  گفت: سهمیه آرد روستا‌های فاقد نانوایی منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: ۳۰۰ تن سهمیه گندم به سرانه حوزه سیستان در راستای اختصاص به روستا‌های فاقد نانوایی اضافه شد که به روستا‌هایی تعلق می‌گیرد که سرانه آرد دریافتی آن‌ها برای هر یک از ساکنان در ماه کمتر از ۶.۵ کیلوگرم است.

او  با اشاره به اینکه پیش از این میانگین سرانه آرد ماهیانه هر روستایی در روستا‌های فاقد نانوایی شهرستان‌های هیرمند، زهک و هامون به ترتیب سه کیلو و ۲۰۰ گرم، چهار کیلوگرم و سه کیلو و ۴۰۰ گرم بوده، ادامه داد:با اختصاص سهمیه جدید گندم، سرانه آرد هر روستایی در روستا‌های فاقد نانوایی در همه شهرستان‌های سیستان در ماه به ۶.۵ کیلوگرم می‌رسد.

سرگزی با اشاره به اینکه در فاز دوم دنبال این هستیم که سهمیه آرد خام همچون سیلندر گاز که در کارت‌های روستاییان شارژ می‌شود، به کارت‌های آن‌ها واریز شود، گفت: یکی از گلایه‌های روستاییان این است که هر چهار تا پنج ماه فقط یک کیسه آرد به آن‌ها تعلق می‌گیرد که در این راستا نظارت جدی خواهیم داشت تا سهمیه آردی که به هر خانواده اختصاص می‌یابد، به موقع به آن‌ها اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص سهمیه فوق‌العاده ۲۰۰ لیتری نفت سفید برای مردم سیستان خبر داد و اظهار داشت: این سهمیه با توجه به سرمای هوا در منطقه و عدم بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی، از امروز در کارت‌های خانواده‌های ساکن منطقه سیستان شارژ می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار