استاندار چهارمحال و بختیاری محدویت‌های کرونایی جدید در این استان را اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - غلامعلی حیدری در ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا گفت: طبق گفته مسئولان بهداشت و درمان سویه اُمیکرون بیش‌تر کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند، اکنون شاهد افزایش آسانسوری این ویروس هستیم.

پیک ششم کرونا در ابتدای اسفندماه در استان نمود عینی پیدا خواهد کرد، باید بتوانیم با انجام اقدامات مورد نیاز سرعت ابتلا به این سویه جدید را در استان کاهش دهیم، اکنون شاهد عادی‌انگاری در بین مردم هستیم که باید با فرهنگ‌سازی، آموزش و اقناع سازی جامعه نسبت به تبعات پیک ششم حساس شود.

باید مردم نسبت به ویژگی‌های سویه اُمیکرون از جمله سرعت انتقال بالا و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان آگاه و حساس شوند.

باتوجه به قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری ر پیک جدید شیوع بیماری،  مراکز بهداشتی و درمانی در آماده‌باش کامل قرار دارند، همچنین از تمامی ظرفیت‌ها و تریبون‌ها برای اغناسازی مردم نسبت به رعایت موازین بهداشتی و تزریق واکسن به‌ویژه دز سوم استفاده شود.

 تا زمانی‌که از پیک کرونا عبور نکرده‌ایم، ادارات برگزاری جلسات را به حداقل برسانند و همچنین جلسات مهم با تعداد محدود برگزار شو تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

نظارت بر رعایت بهداشت در ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه اتوبوس ها در پایانه ها تشدید می شود.

در ادارات و مدارس کسانی که واکسن تزریق نکرده‌اند مشمول جریمه می شوند.


بیشتر بخوانید


تالارهای پذیرایی، سینماها، استخرهای شنا و جشنواره‌ها با ۱۵ درصد ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین رستوران‌ها تغطیل و فقط به صورت بیرون‌بر فعالیت می کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.