امام جمعه همدان گفت:به برکت نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب زمینه و فرصت برای حضور موثر و درخشش بانوان در عرصه‌های اجتماعی فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین تجلیل از «مادران زهرایی» گفت: ضرورت مقایسه جایگاه بانوان در قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی مورد تاکید است چراکه فراهم شدن زمینه حضور سالم و موثر زنان در اجتماع را مدیون نهضت و اندیشه امام (ره) و انقلاب اسلامی است.

او گفت: حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «اگر زنان نبودند، انقلاب پیروز نمی‌شد»  و تلاش جمهوری اسلامی ایران بر آن است که نه تنها این جایگاه را حفظ کند، بلکه همواره  برای ارتقای این موقعیت و جایگاه نیز تلاش می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نبود بوستان‌های بزرگ مخصوص بانوان در استان همدان کمبود جدی است و ایجاد بوستان های چند هکتاری ویژه بانوان و پیگیری اجرای آن توسط دستگاه‌های مسئول مورد تاکید است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت:برای کودکان نیز نیازمند فضای مناسب تربیتی هستیم و مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم برای فراهم کردن شرایط ایجاد فضای مناسب تفریحی بانوان و کودکان را در دستور کار خود قرار دهند.

او گفت: اساسی‌ترین نقش زن در جامعه «مادری» است که مرتبط با تربیت انسان و جامعه است که خداوند در قرآن کریم بعد از نام خود نام والدین را بیان کرده که این تأکیدی بر جایگاه والا و ارزشمند پدر و مادر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت:خداوند خالق واقعی است و والدین در مسیر خلقت قرار دارند و بالاترین نعمت در عالم، وجود و بودن است که انسان از عدم به وجود رسیده است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: نیازمند انجام پژوهش در رابطه با مقایسه شرایط زندگی، نشاط اجتماعی و وجود برخی از آسیب‌ها در خانواده‌هایی با سه فرزند و بیشتر با خانواده‌های دارای تعداد فرزند کمتر هستیم و تغییر رویکرد جمعیتی در جامعه نیازمند کار فرهنگی و منسجم در طولانی مدت است.

در پایان آیین از تعدادی مادران و همسران جانباز، مادران سی و پنج ساله دارای سه فرزند و مادران سرپرست خانوار نیز تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: امام جمعه ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.