معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: سرقت تحت پوشش مامور یکی از شیوه‌های سارقان در رسیدن به اهداف پلیدشان است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - مجید رسول‌زاده فرساد، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه مشاهده پوشش مصوب یا داشتن تجهیزات مربوطه دلیل اعتماد به افراد مدعی مامور نیست، گفت: شهروندان گیلانی مراقب سارقان مامورنما باشند.

به گفته او، بهداشت یا مامور قرائت کنتور به بهانه‌های مختلف به منزل مسکونی یا در معابر عمومی به شهروندان مراجعه می‌کنند و از ناآگاهی آن‌ها سوء استفاده کرده و اموالشان را به سرقت می‌برند.

شهروندان باید قبل از هر گونه همکاری، حتما کارت شناسایی افراد مدعی را درخواست و با دقت بررسی کنند و مشاهده پوشش مصوب یا داشتن تجهیزات مربوطه دلیل اعتماد به افراد مدعی مامور نیست.

ماموران پلیس برای جلب، توقیف، دستگیری و بازرسی اماکن شخصی، موظف به ارائه حکم قضائی هستند و شهروندان در هنگام مواجهه با افرادی که خود را مامور معرفی می‌کنند با حفظ خونسردی، حتما اصالت حکم قضائی و مدارک هویتی فرد مدعی را بررسی کرده و به درخواست آن‌ها برای ورود به منزل، بازرسی اتومبیل یا توقیف اموال توجه نکنند.

پلیس و دستگاه قضائی با هر گونه جعل و سوء استفاده از عناوین نظامی و دولتی، بدون اغماض برخورد خواهد کرد و مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.