امام جمعه نهاوند گفت: روستای جهان آباد یکی از روستا‌های پیشرو در انقلاب است که ۲ شهید و ۲۶ مجروح در ۲۵ دیماه ۵۷ برای پیروزی انقلاب تقدیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در یادواره ۱۲شهیدروستای جهان آباد دیشب در حسینه شهدای این روستا گفت: شما مردم انقلابی روستای جهان آباد در دوران قبل از انقلاب به دلیل روحیه مطالبه گری و مبارزه با ظلم و ستم شاه همواره مورد تاخت و تاز رژیم منهوس پهلوی بودید.

او گفت: رژیم پهلوی در ۲۵ دیماه ۱۳۵۷ بدترین ظلم و ستم را در حق شما کرد به طوری که ساواک و نیرو‌های گارد شاهنشاهی به همراه ژاندارمری به روستای جهان آباد یورش آوردند و پیامد آن دو شهید و ۲۶ مجروح بود که ناجوانمردانه و در آن زمستان سرد مجروحان و جنازه‌ها را روی برف و در بین جاده رها کردند.

مغیثی گفت: امروز عده‌ای به دنبال تطهیر جنایات پهلوی هستند و می گویند شاه نخواست که مردم را بکشد در حالی که مراسم مذهبی روستای کوچکی مانند جهان آباد را که در آن دوران حدود ۵۰۰نفر جمعیت داشت با نیرو‌های گارد ساواک و ژاندارمری محاصره کرد و جنایتی تاریخی را رقم زد.

او گفت: باید برای نسل چهارم و سوم انقلاب از رشادت‌ها اهالی جهان آباد در دیماه سال ۱۳۵۷ گفته شود و دستاورد‌های انقلاب در سال‌های بعد از انقلاب را برای آن‌ها بازگو کرد.

به گفته امام جمعه نهاوند امروز جهان آباد سرافراز با تقدیم ۱۲ شهید و ده‌ها ایثارگر و جانباز مانند مرواریدی در بین روستا‌های استان همدان می‌درخشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.