مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان از آغاز طرح اسکن و آرشیو الکترونیکی مدارک دفاتر ثبت اسناد رسمی در استان همدان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-پیرهادی در خصوص این طرح گفت: اسکن و آرشیو الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی به منظور حفظ حقوق اشخاص در اسناد تنظیمی و حفاظت و نگهداری از مفاد مندرج در دفاتر اسناد رسمی اجرایی می‌شود.

او گفت: جلوگیری از سوء استفاده و جعل با اعتبار بخشی به اسناد و ایجاد بهداشت و نظم حقوقی از دیگر مزایای این طرح خواهد بود.

این طرح به منظور ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان است همچنین اسکن و آرشیو الکترونیکی مدارک در اجرای سند تحول قضایی و تبصره ۳۵ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی به اجرا در می‌آید.


در ادامه گفت: این طرح برای پاسخ خودکار به استعلام دفاتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، ثبت خودکار خلاصه معامله ارسالی دفتر اسناد رسمی برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، تولید خودکار پیش‌سند برای املاک دارای دفتر املاک الکترونیک، سرویس تصدیق اصالت سند مالکیت از طریق پرتال سازمان، ایجاد درگاه واحد خدمات مشتریان، پرتال فراخوان و دریافت اطلاعات مالکین اسناد دفترچه‌ای، پرتال ثبت اینترنتی شکایات مردمی، شناسایی ذی‌نفع واحد در ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری و صدور و ارسال مکانیزه اجرائیه از دفاتر اسناد رسمی به واحد‌های ثبتی هستند که به منظورخدمت رسانی بهتر صورت می‌گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: برای اجرای بهینه این فرایند نظارت می‌کنیم و تمامی دفاتر مکلف هستند نسبت به اسکن و آرشیو دفاتر خود اقدام نمایند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.